Tytuł pozycji:
Współdziałanie uczniów w toku kształcenia w szkole gimnazjalnej
Praca składa się z 4 rozdziałów. W I rozdziale dokonuję analizy treści literatury przedmiotu, koncentrując uwagę na wyjaśnieniach terminologicznych, charakterystyce rozwoju psychologicznego młodzieży w wieku dorastania, toku kształcenia w szkole gimnazjalnej oraz współdziałaniu uczniów w kształceniu szkolnym. Rozdział II zawiera opis metodologii badań własnych. Badania przeprowadziłam w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Integracyjnych nr 7 w Krakowie który składa się między innymi z Gimnazjum nr 75. Objęłam nimi 94 uczniów i 4 nauczycieli. Do badań zastosowałam techniki: ankietę ze skalowaniem, wywiad z nauczycielami oraz analizę dokumentów. W rozdziale III zamieściłam analizę wyników badań, zwracając uwagę na znaczenie przypisywane przez uczniów we współdziałaniu szkoły gimnazjalnej, cele współdziałania uczniów w toku kształcenia, przedmioty na jakich występuje współdziałanie uczniów w toku kształcenia, formy, w jakich uczniowie współdziałają najczęściej, metody i środki współdziałania wykorzystywane przez uczniów w toku kształcenia w szkole gimnazjalnej, efekty i uwarunkowania współdziałania uczniów oraz możliwości podnoszenia efektywniejszego współdziałania w procesie kształcenia. W IV rozdziale zamieściłam uogólnienia i wnioski z badań.
The work consists of 4 chapters. In the chapter I content analysis literature, focusing on terminology definitions, the characteristics of the psychological development of young people in adolescence, during training at the school of high school students and the collaboration of students in school education. Chapter II contains a description of the research methodology. Research I conducted in secondary school Team and team building No. 7 in Krakow which consists of, inter alia, school No. 75. I took them 94 students and 4 teachers. To research developed techniques: a survey with scaling, teacher interview and analysis of documents. In chapter III, I set out an analysis of the test results, noting the importance assigned by students in middle school, the objectives of the school students ' interaction interaction in the course of the training, the items on which there is interaction of students in the course of the training, the form in which students interact most often, methods and means of interaction used by students in the course of training at the school of high school students, the effects and interaction of students and the possibility of raising more effectively participate in the educational process. In the IV chapter posted the generalizations and conclusions of the research.