Tytuł pozycji:
Rola kampanii prezydenckiej w kreowaniu świata polityki
The aim of the study is to present the process of the election campaign on the example of the presidential campaign in 1995 and 2015, and to show trends in terms of campaign activities. On the basis of the collected literature will be presented the evolution of the campaign, set in the broader context of political marketing in Poland. The subject of discussion will also familiarize the tools and methods used in political marketing in the context of the election campaign. There will also be carried out empirical studies that show what elements affect the decision of the voters, and what determines the success of the election. Another consideration is to determine trends based on conducted election campaigns.
Celem pracy jest przedstawienie procesu przebiegu kampanii wyborczej na przykładzie kampanii prezydenckiej w latach 1995 i 2015 oraz ukazanie trendów zmian w zakresie działań kampanijnych. Na podstawie zebranej literatury zostanie przedstawiona ewolucja kampanii, osadzona w szerszym kontekście marketingu politycznego w Polsce. Przedmiotem rozważań będzie również przybliżenie narzędzi i metod wykorzystywanych w marketingu politycznym w kontekście kampanii wyborczej. Ponadto zostaną przeprowadzone badania empiryczne, które pokażą jakie elementy wpływają na decyzję wyborców i co warunkuje sukces wyborczy. Dodatkowym rozważaniem będzie określenie trendów zmian w oparciu o przeprowadzone kampanie wyborcze