Tytuł pozycji:
Zarządzanie ramówką komercyjnej telewizji. Przemiany programowe telewizji TVN na przykładzie ramówek z lat 2000, 2005, 2015
This bachelor discusses the problem of managing the outlined program of commercial television in Poland , based on the use of existing knowledge about television and its activities . The aim of the study was to analyze the program offer of the station TVN, and to present it in the context of the television market in Poland. In order to bring to a conclusion resulting from the content presented in bachelor, was used the method of testing by qualitative intelligence and analysis of archival materials of TVN. In the text below thesis addresses the subject of mass media, the role of the Internet , as well as the impact of convergence on the formation of the medium. Necessary to understand the functioning and role of television , was the concept of the information society. The shape of today's television TVN , influenced by the changes taking place in the program offer , which underwent significant transformations over 15 years.
W poniższej pracy omówiono zagadnienie zarządzania ramówką telewizji komercyjnej w Polsce, w oparciu o wykorzystanie istniejącej już wiedzy na temat telewizji oraz jej działania. Celem pracy było zanalizowanie oferty programowej stacji TVN, oraz przedstawienie jej w kontekście rynku telewizyjnego w Polsce. Aby doprowadzić do konkluzji wynikających z przedstawionych treści, w niniejszej pracy zastosowano metodę badania poprzez wywiad jakościowy oraz analizę materiałów archiwalnych telewizji TVN. W tekście poniższej pracy poruszono tematykę mass mediów, roli Internetu, a także wpływu konwergencji na kształtowanie się medium. Konieczne do zrozumienia funkcjonowania i roli telewizji, było wprowadzenie pojęcia społeczeństwa informacyjnego. Na kształt dzisiejszej telewizji TVN, wpływ miały przemiany zachodzące w ofercie programowej, która ulegała znaczącym przekształceniom na przestrzeni 15 lat.