Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Cognitive tasks influence on an evaluation

Tytuł:
Cognitive tasks influence on an evaluation
Wpływ zadań poznawczych na ocenę.
Autorzy:
Ścibor, Maciej
Słowa kluczowe:
neuropsychology cognitive task tasks asymmetry lateralisation
neuropsychologia zadania zadanie poznawcze asymetria lateralizacja
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This research combines evolutional motivational models connected to reinforcement sensitivity theory and affect asymmetries. These motivational models are based on approach and avoidance dispositions of subject. Affect asymmetry is connected to emotional dimentions such as „negative emotions - positive emotions” in case of asymmetrical activation of neuronal structures localized in right and left hemisphere of a brain. It might be a result of a stimulus exposure in an environment of a subject or brain lesions in example. Conducted experiment was aimed to induce an affect by one of two cognitive priming tasks, and than later do a measurement of affect by evaluation of IAPS stimulus. A hypothesis that was put, haven’t been confirmed. Estimated effect hadn’t been observed, what led to proposals about designing further experimental procedures.

Niniejsza praca łączy ze sobą ewolucyjne modele motywacyjne związane z teorią wzmocnień oraz asymetrię afektu. Wspomniane modele motywacyjne opierają się na dyspozycjach dążeń podmiotu na wymiarze „dążenie do/unikanie”. Asymetria afektu wiąże się ze zmianami emocjonalnymi na wymiarze „emocje negatywne - emocje pozytywne” w wypadku asymetrycznego działania struktur zlokalizowanych w prawej i w lewej półkuli mózgu. Może to być związane z bodźcem, który pojawił się w otoczeniu albo na przykład doznanymi wcześniej uszkodzeniami mózgu. Przeprowadzone badanie miało na celu indukcję afektu poprzez jeden z dwóch bodźców prymujących w formie zadania poznawczego, a następnie pomiar afektu poprzez dokonanie ewaluacji bodźca obrazkowego. Postawiona w pracy hipoteza nie potwierdziła się. Przewidywany efekt nie wystąpił, co pozwoliło postawić wnioski odnośnie tworzenia kolejnych procedur eksperymentalnych w podobnym schemacie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies