Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Provincialism in Tadeusz Kantors Theater of Death

Tytuł:
Provincialism in Tadeusz Kantors Theater of Death
Prowincjonalność w Teatrze Śmierci Tadeusza Kantora
Autorzy:
Kokosiński, Miron
Słowa kluczowe:
Tadeusz Kantor, provincialism, The Theatre of Death
Tadeusz Kantor, prowincjonalność, Teatr Śmierci,
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The thesis concerns the concept of provincialism in the Theatre of Death Tadeusz Kantor. He was an artist operating in very many areas of art: the art of theater, painting, drawing, designing sculptures and installations, was also a theoretician of the theater. Kantor is known throughout the world primarily as the author of theatrical performances and reformer of world theater. Fame and notoriety gave him primarily performances created in the last episode of his theatrical work - the Theatre of Death. In this episode the most important motive was appealing to his own childhood memories and trying to restore them on stage. This thesis attempts to find the elements of performances, which refer to the concept of provincialism. Determine which of them are provincial. The concept of provincialism based on the model of center-province.

Praca dotyczy pojęcia prowincjonalności w Teatrze Śmierci Tadeusza Kantora. Był to artysta działający na bardzo wielu płaszczyznach artystycznych: sztuka teatralna, malarstwo, rysunek, projektował rzeźby i instalacje, był również teoretykiem teatru. Kantor jest znany na całym świecie przede wszystkim jako autor spektakli teatralnych oraz reformator światowego teatru. Sławę i rozgłos przyniosły mu przede wszystkim spektakle tworzone w ostatnim etapie swojej twórczości teatralnej czyli Teatrze Śmierci. W teatrze tym najważniejszym motywem było odwoływanie się do własnych wspomnień z dzieciństwa i próba przywrócenia ich na scenie. W pracy podjęto próbę odszukania tych elementów spektakli, które nawiązują do pojęcia prowincjonalności. Określenia, które z nich są prowincjonalne. Pojęcie prowincjonalności oparto o model centrum-prowincja.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies