Tytuł pozycji:
Kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa oraz marki na przykładzie The Coca-Cola Company
W czasach wzmożonej konkurencji rynkowej wizerunek odgrywa kluczową rolę w rozwoju przedsiębiorstwa. Kreacja wizerunku firmy każdorazowo powinna być podparta stworzeniem marki korporacyjnej lub, w zależności od strategii korporacji, marki poszczególnych produktów. Firmy aspirujące do pozycji lidera muszą tworzyć silne i wyróżniające się marki. Celem niniejszej pracy jest omówienie tematyki wizerunku przedsiębiorstw oraz wspomnianej powyżej, szeroko pojętej marki. Pierwszy rozdział dotyczy wizerunku. Opisane zostały rodzaje wizerunków firmy oraz sposób ich kreacji. W drugim rozdziale omówiona jest tematyka marki. Dokonano w niej rozkładu czynników składowych oraz przedstawiono sposoby jej tworzenia. W ostatnim rozdziale wykorzystana zostaje metoda analizy case study. Korporacją przedstawioną w studium przypadku jest The Coca-Cola Company. Poszczególne pojęcia związane z tą tematyką są poparte analizą historii oraz działania firmy The Coca-Cola Company.
These days companies have to deal with an intensified competition on the market. This is why the image of the company plays a very important role in company’s development. Image creation should be based on building a corporate brand or, depending on the corporation’s strategy, the brand of particular products. The companies aspiring to be market leaders have to create strong and outstanding brands. The aim of this thesis is to discuss the subject of the image and brand of the company. The point of the first chapter is to analyse the types of the corporate image and methods of its creation. The second chapter deals with the subject of the brand. It includes the distribution of the constituent factors and reveals some ways of building a brand. The last chapter consists of the analysis of the case study based on the example of The Coca-Cola Company. It is supported by the history and operations of the company.