Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Intercultural Teaching at Saint Hedwig’s Polish Saturday School in Tbilisi

Tytuł:
Intercultural Teaching at Saint Hedwig’s Polish Saturday School in Tbilisi
Nauczanie międzykulturowe w Polskiej Szkole Sobotniej im. św. Królowej Jadwigi w Tbilisi
Autorzy:
Grochowina, Małgorzata
Słowa kluczowe:
międzykulturowość, Gruzja, nauczanie
intercultural, teaching, Georgia
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main aim of this work is to present intercultural teaching at Saint Hedwig’s Polish Saturday School in Tbilisi. This work consists of three chapters, an introduction and conclusion. In the first chapter the author explains definitions of culture, interculturalism, intercultural competency. In the second part, there is presented history of Polish people in Georgia. The third chapter presents results of research work.

Tematem niniejszej pracy magisterskiej jest nauczanie międzykullturowe w Polskiej Szkole Sobotniej im. św. Królowej Jadwigi w Tbilisi. Praca składa się z 3 rozdziałów, wstępu i zakończenia. W rozdziale pierwszym ukazana została charakterystyka nauczania międzykulturowego. Sprecyzowano pojęcia, które będą niezbędne w dalszej części pracy. Rozważania terminologiczne rozpoczęto od uściślenia rozumienia pojęcia „kultura” oraz „międzykulturowość”. Poddano refleksji podejście do nauczania kultury, scharakteryzowano nauczanie międzykulturowe oraz kompetencję międzykulturową.Rozdział drugi poświęcony został przedstawieniu zarysu dziejów Polaków na ziemiach gruzińskich. Opisana została geneza kontaktów polsko-gruzińskich, działalność polskich misjonarzy, Kaukaz w czasie przymusowych przesiedleń. Scharakteryzowano także obraz Polonii od początku XX wieku po upadek Związku Radzieckiego. Trzecia część pracy stanowi rozdział badawczy. Sprecyzowano w nim metodologiczne podstawy badań, problem i cel badawczy, postawiono pytania i hipotezy badawcze. Następnie zaprezentowano techniki i narzędzia badawcze, które umożliwiły zebranie danych i innych analizę. Scharakteryzowano grupę badawczą i uzasadniono jej dobór. Badania dotyczą odniesień do podejścia międzykulturowego w procesie nauczania w Polskiej Szkole Sobotniej im. św. Królowej Jadwigi w Tbilisi. Proces badawczy został zrealizowany poprzez analizę materiałów dydaktycznych, obserwację zajęć językowych, przeprowadzenie badań w działaniu oraz charakterystykę prowadzonej przez szkołę działalności pozalekcyjnej. Rezultaty tych działań umożliwiły weryfikację hipotez badawczych oraz udzielenie odpowiedzi na pytania badawcze.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies