Tytuł pozycji:
Reader preferences of elementary school students
Reading is an inseparable element of the processes of education, socialization and upbringing of a young person. Currently traditional literature has found a serious competitor in the emergence of widely understood electronic media. More and more voices are announce the coming of the reader crisis.The purpose of the study was to investigate reading preferences among students of primary schools. Data was collected through a questionnaire survey of two rural primary schools. The analysis of collected data shows that the interest in literature among children does not decrease, despite of an alternative means of spending spare time.
Czytanie jest nieodłącznym elementem procesów edukacji, socjalizacji i wychowania młodego człowieka. Obecnie jednak tradycyjna literatura znalazła poważnego konkurenta w powstać szeroko rozumianych mediów elektronicznych. Coraz częściej dają się słyszeć głosy zapowiadające nadejście kryzysu czytelnictwa.Celem pracy było zbadanie preferencji czytelniczych wśród dzieci z klas V i VI. Posłużyły do tego dane zebrane za pośrednictwem ankiety przeprowadzonej wśród uczniów dwóch wiejskich szkół podstawowych. Analiza zebranych danych pozwala stwierdzić, że zainteresowanie literaturą wśród dzieci nie ustaje, mimo piętrzących się atrakcji, które mogłyby odwracać ich uwagę.