Tytuł pozycji:
Problem dysortografii uczniów w pracy nauczyciela polonisty w środowisku wiejskim i miejskim
Dysorthography one of the specific learning difficulties. This work was aimed at exploring the scale of this phenomenon depending on the environment. In the paper an attempt was made to define dysorthography and to determine the causes of occurrence. Much of the work was devoted to the reeducation process and to the most commonly used methods. The research has allowed us to draw conclusions about the attitudes of teachers towards dysorthography and the main problems encountered by polonians in working with children with specific learning disabilities.
Dysortografia jest jedną ze specyficznych trudności w uczeniu się. Niniejsza praca miała na celu zbadanie skali występowania tego zjawiska w zależności od środowiska. W pracy została podjęta próba zdefiniowania dysortografii oraz określenia przyczyn występowania. Znaczna część została poświęcona procesowi reedukacji oraz najczęściej stosowanym metodom. Część badawcza pozwoliła wysnuć wnioski, które dotyczą postawy nauczycieli wobec dysortografii oraz głównych problemów, które poloniści napotykają w czasie współpracy z dzieckiem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.