Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Linguistic Means of Persuasion in Television Advertisements of Food Products

Tytuł:
Linguistic Means of Persuasion in Television Advertisements of Food Products
Językowe środki perswazji w telewizyjnych reklamach produktów spożywczych
Autorzy:
Skrzypek, Klaudia
Słowa kluczowe:
reklama, perswazja, produkty spożywcze, gry językowe
advertisement, persuasion, food products, linguistic games
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca stanowi próbę odpowiedzi na pytanie o to, w jaki sposób współcześnie wpływa się na nas – konsumentów i odbiorców – za pomocą krótkich komunikatów reklamowych. Czy trzydzieści sekund wystarczy, by zachęcić nas do kupna produktu? Okazuje się, że tak, a aby osiągnąć zamierzony cel, producenci korzystają z całej gamy językowych środków perswazji. Właściwa część pracy została poświęcona analizie kilkudziesięciu reklam produktów spożywczych biorącej pod uwagę takie aspekty, jak wartościowanie, modalność, kreatywność językowa (m.in. defrazeologizacja, polisemia, homonimia czy neologizmy) i gramatyka (m.in. rodzaj, przypadek, osoba). Poruszona została także kwestia funkcji i rodzajów sloganów reklamowych.

This dissertation is an attempt to answer the following question, namely how contemporary times affect both consumers and recipients by means of short advertising messages. Are thirty seconds enough to encourage us to buy a product? It turns out that yes. In order to achieve the intended goal, manufacturers use a whole range of linguistic means of persuasion. The practical part of this thesis has been devoted to the analysis of several dozen advertisements of food products, taking into consideration aspects such as valuation, modality, language creativity (i.a. defrazeologization, polysemy, homonymy or neologisms) and grammar (i.a. gender, case or person). Moreover, the issue of the functions and types of advertising slogans was discussed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies