Tytuł pozycji:
Kompetencja tekstotwórcza uczniów klas VI na przykładzie opowiadania
Umiejętność tworzenia tekstów jest zasadniczą sprawnością, którą w szkole podstawowej powinien nabyć uczeń. Niniejsza praca ma na celu zbadanie poziomu kompetencji tekstotwórczej wśród uczniów klas szóstych na przykładzie opowiadania. Wobec powyższego w wywodzie znajduje się próba zdefiniowania pojęcia tekstu i scharakteryzowania jego wyznaczników oraz określenie czym jest kompetencja tekstotwórcza. Praca zawiera także analizę materiałów dydaktycznych,które są dostępne na rynku (podręczników metodycznych i dydaktycznych). Najważniejszy element to przedstawienie wyników badań przeprowadzonych wśród uczniów klas VI, które prezentują jaki jest poziom kompetencji tekstotwórczej wśród dzieci.
The ability to create this texts is a fundamental skill that every pupil must require at primary school. This thesis aim is to examine the level of competence among sixth class on the example of storytelling. There is an attempt to define the concept of the text and to charctize its determinants. The another purpose of this papaer is to define what the literacy competence is. This thesis also includes an analysis of didactic materials which are avaliable on the market (methodical and didactic textbooks). The most important element of this thesis are result of the research conducted among sixth class pupils, which show the level of literacy competence among those children.