Tytuł pozycji:
Life in advertising. Models of human life present in selected advertising spots currently broadcasted on Polish television
- Tytuł:
-
Life in advertising. Models of human life present in selected advertising spots currently broadcasted on Polish television
Życie w reklamie. Modele życia ludzkiego obecne w wybranych spotach reklamowych współcześnie emitowanych w polskiej telewizji
- Autorzy:
-
Hobgarska, Natalia
- Słowa kluczowe:
-
reklama, reklama telewizyjna, media, kultura masowa, rzeczywistość medialna, styl życia, storytelling, narracja w reklamie, agenda setting, przedmiot, produkt, symbol, archetyp, analiza zawartości, klucz kategoryzacyjny, bohater w reklamie, polska telewizja, modele życia ludzkiego, kategorie wiekowe
advertising, television advertising, media, mass culture, media reality, lifestyle, storytelling, narration in advertising, agenda setting, item, product, symbol, archetype, content analysis, categorization key, advertising hero, age categories
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca magisterska, która napisałam jest ściśle związana z tematyką mediów. Bardzo ciekawy jest sposób, w jaki media prezentują rzeczywistość. Z tego względu zdecydowałam się przeprowadzić badania reklamy telewizji polskiej i napisać o tym pracę magisterską. W moich badaniach jednostką analizy jest scena z reklamy.W pierwszym rozdziale starałam się krótko scharakteryzować reklamę i zjawisko mediów. Wyszczególniłam podstawowe cechy, funkcje i mechanizmy reklamy. Następnie opisałam zjawisko narracji i storytellingu w reklamie. W drugim rozdziale przedstawiłam zastosowanie analizy zawartości do badań mediów i reklamy oraz dokładnie scharakteryzowałam metodologię swoich badań. Informacje, jakie pojawiły się w drugim rozdziale dotyczą np. problemu badawczego oraz charakterystyki próby badawczej. Ponadto, przedstawiłam klucz kategoryzacyjny, jaki stworzyłam na potrzebę badań. Podłoże teoretyczne dało mi możliwość przejścia do praktycznej części pracy. W trzecim rozdziale zawarłam rezultaty badań. Przede wszystkim dowiedziałam się, jakie modele życia ludzkiego są przedstawiane w reklamach i jaki ma to związek z rzeczywistością. Ustaliłam, jak producenci reklam przedstawiają życie w reklamie i jakie modele życia ludzkiego są obecne w wybranych spotach reklamowych emitowanych współcześnie w polskiej telewizji.
The Master Thesis which I wrote is closely related to the subject matter of the media. The way in which the media present reality is very interesting. For this reason, I decided to conduct research on Polish television advertising and write a thesis on it. In my research, the unit of analysis is the scene of advertisement.In the first chapter, I tried to briefly characterize advertising and the phenomenon of the media. I have detailed the basic features, functions and mechanisms of advertising. Then, I described the phenomenon of narrative and storytelling in advertising.In the second chapter, I presented the using of content analysis for media and advertising research and I thoroughly characterized the methodology of my research. The information that appears in the second chapter relates, for example, to the research problem and the characteristics of the research sample. In addition, I presented the categorization key I created for research.Theoretical background gave me the opportunity to move to the practical part of the work. In the third chapter I concluded the results of the research. First of all, I learned what models of human life are presented in advertising and how it relates to reality. I figured out how the advertisers picture life in advertising and what models of human life are presented in selected advertising spots currently broadcasted on Polish television.