Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Needs management on the example of music distribution

Tytuł:
Needs management on the example of music distribution
Zarządzanie potrzebami na przykładzie dystrybucji muzycznej
Autorzy:
Kraus, Zuzanna
Słowa kluczowe:
digital distribution, digital music programs, music label, consumer, needs
dystrybucja cyfrowa, serwisy muzyki cyfrowej, wytwórnia muzyczna, odbiorca, potrzeby
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Konsumpcja muzyki za pomocą Internetu przestała być wizją przyszłości. Dystrybucja w swojej istocie zakłada dotarcie do odbiorcy, czyli wygodne udostępnienie produktu. Abraham Maslow dokonał podziału potrzeb na te niższego i wyższego rzędu, pojawia się więc pytanie które z nich są zaspokajane poprzez codzienne używanie narzędzi do odsłuchu muzyki. W procesie dystrybucyjnym najistotniejszy jest finalny nabywca i jego potrzeby, dotykamy więc obszaru zarządzania humanistycznego. Współczesne serwisy muzyki cyfrowej stały się narzędziem dotrzymującym tempa człowiekowi zapewniając codzienny, stały, nieograniczony dostęp do ulubionej muzyki w dowolnym miejscu.Celem pracy jest odpowiedź na pytanie: w jaki sposób serwisy muzyczne odpowiadają na potrzeby użytkowników? Autorka skupi się na badaniach jakościowych, posługując się metodą triangulacji. Poza wywiadami ze specjalistami z branży muzycznej, autorka podążając za myślą Dariusza Jemielniaka zastosuje również metodę netnograficzną.

Consumption music by the Internet is not longer vision of the future. One of the main goal of the music distribution is to provide products to the customers in the fast and easy way. Abraham Maslow created hierarchy of needs divided into two levels: deficiency needs and growth needs, higer and lower level. So the question is: which of these needs can be satiate by a program for listening music. During the process of music distribution audience, listeners and their needs are really important, and thats why we are talking about human management. Modern digital music programs are used everyday by milions of users via different electronic devices, so that require guaranteeing big music database all the time.The main objective is to find the answer: how digital music programs meet the need of users? To find the answer the author made qualitative research, and also used triangulation method. In spite of interviews with specialists from music industry, the author use a method inspired by netnography created by Dariusz Jemielniak.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies