Tytuł pozycji:
Zarządzanie promocją miasta Krakowa poprzez prowadzenie "polityki festiwalowej"
Celem pracy było ukazanie wpływu prowadzenia polityki festiwalowej na promowanie Krakowa i jego rozwój. Polityka kulturalna jest wykorzystywana poprzez prowadzone działania z zakresu marketingu terytorialnego. Przeprowadzona analiza polityki festiwalowej Krakowa na przykładzie dwóch wybranych festiwali: „Wianki” oraz „Międzynarodowy Festiwal Kina Niezależnego Off Plus Camera” dowodzi korzyści jakie czerpie miasto dzięki prowadzonym działaniom z tego zakresu. Zaprezentowane wnioski potwierdziły tezę, iż realizowane festiwale w Krakowie mają korzystny wpływ na kreowanie jego wizerunku oraz promocję.
The aim of the present work was show to document the impact of festival policy on the promotion Cracow and its development. Cultural policy is being used by territorial marketing activities and this processes are interrelated. An analysis of Cracow festival policy is show on the example of two selected festivals: : „Wianki” and „Międzynarodowy Festiwal Kina Niezależnego Off Plus Camera” and t he presented results prove the benefits that the city derives from activities in this field and also presented conclusions prove the benefits of the town thanks to its activities in this field.