Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zachowania i potrzeby informacyjne studentów oraz absolwentów kierunku niemcoznawstwo

Tytuł:
Zachowania i potrzeby informacyjne studentów oraz absolwentów kierunku niemcoznawstwo
Behavior and information needs of students and graduates of German studies
Autorzy:
Waśkowska, Magdalena
Słowa kluczowe:
Information Behaviour, Information Needs, Information Problems, Personal Information Management, Students.
Bariery informacyjne, indywidualne zarządzanie informacją, potrzeby informacyjne, studenci, zachowania informacyjne.
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem pracy magisterskiej jest analiza zachowań i potrzeb informacyjnych studentów oraz absolwentów kierunku niemcoznawstwo, dokonana na podstawie przeprowadzonych badań. Przedmiotem badań jest indywidualne zarządzanie informacją przez studentów oraz absolwentów kierunku niemcoznawstwo, potrzeby informacyjne oraz bariery informacyjne odczuwane przez studentów oraz absolwentów kierunku niemcoznawstwo. Do przeprowadzenia badań posłużono się metodą sondażową, aby uzyskać odpowiedź na pytania badawcze wykorzystano kwestionariusz ankiety. Rezultaty badań wskazują na to, że badani studenci oraz absolwenci kierunku niemcoznawstwo stosują skuteczne sposoby indywidualnego zarządzania informacją potrzebnej do ponownego wykorzystania. Informacja wyszukana przez respondentów jest według nich pomocna. Często potrzebują informacji dotyczącej krajów niemieckiego obszaru językowego podczas pełnienia swoich obowiązków w pracy oraz w trakcie nauki. Respondenci rzadko odczuwają bariery informacyjne podczas poszukiwania informacji potrzebnej do rzetelnego wykonywania pracy zawodowej lub przygotowywania się do zajęć.

The goal of the master’s thesis is an analysis of behavior and information needs of students and graduates of German studies, carried out on the basis of research. The subject of the research is Personal Information Management by students and graduates of German studies, information needs and barriers perceived by respondents. To conduct the research, I used survey method; in order to obtain answers to research queries I used a questionnaire. The result of the research indicated that the surveyed respondents use effective ways of Personal Information Management. According to the students the information obtained by them is helpful. While carrying out their duties, they often need information related to German-speaking countries. The respondents rarely feel information barriers when searching for information on Germany, Austria or Switzerland necessary to diligently perform their professional duties or prepare for classes.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies