Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The speech disorders in relation to children’s functioning in the role of a student

Streszczenie pracy licencjackiej pod tytułem “ Zaburzenia mowy a funkcjonowanie w roli ucznia “ Głównym celem niniejszej pracy, jest próba dokonania opisu oraz charakterystyki funkcjonowania szkolnego ucznia z zaburzeniami mowy. Opisowo-wyjaśniający charakter owego celu, złożony jest z charakterystyki oraz opisu, a także próby wskazania oraz wyjaśnienia zależności, zachodzących pomiędzy występującymi u dziecka zaburzeniami mowy, a jego funkcjonowaniem w roli ucznia. Metoda wykorzystana w pracy, to metoda analityczna, polegająca na analizie literatury naukowej, ze szczególnym zwróceniem uwagi na terminologię oraz etiologię poszczególnych zjawisk oraz ich charakterystykę. Pierwsza część pracy koncentruje się wokół charakterystyki poszczególnych zaburzeń mowy, wraz z ich uwarunkowaniami, specyfiką oraz metodami oddziaływań profilaktycznych jak i terapeutycznych, w kontekście usprawniania mowy. W dalszej części pracy, omówiona została istota funkcjonowania szkolnego ucznia z zaburzeniami mowy oraz dokonana na podstawie literatury naukowej z zakresu psychologii rozwojowej, charakterystyka okresu dzieciństwa i wieku dorastania. W ostatniej części rozważań dotyczących problematyki funkcjonowania szkolnego ucznia z zaburzoną mową, skoncentrowano się na roli środowiska społecznego w usprawnianiu funkcjonowania jednostek z deficytami mowy. Omówione przykłady owych oddziaływań dotyczą udziału wychowawców oraz rodziców ucznia, a także wszelkich instytucji oraz organizacji, oferujących wsparcie w tym zakresie zarówno dla dzieci jak i ich rodzin.

The summary of the B.A. Thesis titled „The speech disorders in relation to children’s functioning in the role of a student” The purpose of this paper is to describe and characterize the nature of functioning of a student with speech disorders in a school environment. The descriptive part of the thesis covers the characterization and specification as well as the attempt of determining the relation between the child’s speech disorders and its functioning in a role of a student.The analytic method, used for the purposes of the thesis, included the analysis of scientific literature, with a particular focus on terminology and aetiology of respective speech disorders together with their specification.The first chapter of this paper is devoted to the detailed characterisation of particular types of speech disorders along with their determinants, the character and methods of preventive and therapeutic impacts in the context of speech improvement.The subsequent chapter, focuses on the nature of the functioning of the student affected by the speech disorders in a school environment. The subsection with a special concentration on the characteristic of childhood and adolescence years was based on the literature from the area of developmental psychology. The last chapter of this thesis addresses the significance of the social environment’s role in improving the functioning of individuals suffering from the speech disorders. The discussed examples of the interactions regard the role of teachers, parents and the whole range of institutions and organizations which provide with the support for affected children together with their families.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies