Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zarządzanie emocjami jako strategia rozwoju organizacji medialnej na przykładzie Facebooka

Tytuł:
Zarządzanie emocjami jako strategia rozwoju organizacji medialnej na przykładzie Facebooka
Emotion management as a strategy for development of media organization on the example of Facebook
Autorzy:
Wiejak, Katarzyna
Słowa kluczowe:
virtual world, social media, cyberemotions, facebook, emotion management, startegy
wirtualność, media społecznościowe, cyberemocje, facebook, zarządzanie emocjami, strategia
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Humanities in the management has interests in occurrences and patterns from the perspective of human and his places in organizations. It seeks to understand human's forms, problems and motives with the awareness, that this knowledge will be useful to other people for formulating theories and acting in practice. In the era of egocasting, media users decide how they use it, where they use it, when they use it and what they use. The widespread availability of media gives you the choice, which causes migration among users between medias. It forces media organizations to use adequate strategy.The aim of the work is to analyze the management of Facebook as a platform to express emotions and to implement needs of belonging and acceptance. It can be said, that the main factor, which creates the strategy of media organization is the users social behavior. Verification of this thesis was made on example of Facebook social networking site. By analyzing mine and users experience, active observation and in-depth interviews, also on the basis of content analysis, an attempt was made to interpret Facebook as a platform for expressing emotions. This allows activating social media users and influencing their loyalty to the social network.

Nurt humanistyczny w zarządzaniu zainteresowany jest wszelkimi zjawiskami i wzorcami z punktu widzenia człowieka i jego miejsca w organizacjach. Dąży do zrozumienia ludzkich postaw, problemów i motywacji, ze świadomością, że wiedza ta przydatna będzie innym ludziom do formułowania teorii i działania w praktyce. W dobie egocastingu użytkownicy mediów sami decydują z czego korzystają, kiedy korzystają, gdzie korzystają, i za pomocą, czego korzystają. Powszechność dostępu do mediów daje wybór, co w następstwie wywołuje migracje wśród użytkowników między mediami. Wymusza to na organizacjach medialnych zastosowanie adekwatnej do tego strategii. Celem pracy jest analiza zarządzania Facebookiem jako platformą wyrażania emocji oraz realizacji potrzeby przynależności i akceptacji. Można stwierdzić, że głównym czynnikiem kształtującym strategię organizacji medialnej są społeczne zachowania użytkowników. Weryfikacji tej tezy przeprowadzono na przykładzie serwisu społecznościowego Facebook. Poprzez analizę doświadczeń własnych i użytkowników, obserwację uczestniczącą i wywiady pogłębione, a także na podstawie analizy dostępnych treści podjęto próbę interpretacji zarządzania Facebookiem, jako platformy wyrażania emocji pozwalającej na aktywizację użytkowników mediów społecznościowych i wpływającej na ich lojalność wobec serwisu społecznościowego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies