Tytuł pozycji:
Rynek żywności ekologicznej w Polsce
The aim of this thesis was to describe the current situation of the polish organic food market considering its legal basis. The thesis consists of five chapters containing condensed analysis of the market mechanisms and issues at the frontier of sales psychology. First chapter describes organic food theoretically and as an economic good; second and third chapters describe supply and demand in this market, chapter four describes the structure of the organic food market considering e.g. diversified distribution channels. Fifth chapter shows market forecast for the polish organic food market growth.
Celem niniejszej pracy dyplomowej był opis obecnej sytuacji polskiego rynku żywności ekologicznej z uwzględnieniem podstaw prawnych jego funkcjonowania. Praca składa się z pięciu rozdziałów zawierających skondensowaną analizę mechanizmów rynkowych oraz zagadnień z pogranicza psychologii sprzedaży. Rozdział pierwszy stanowi opis żywności ekologicznej pod kątem teoretycznym oraz charakteryzuje ją jako dobro ekonomiczne; rozdział drugi i trzeci opisują podaż i popyt na tym rynku, rozdział czwarty opisuje strukturę rynku żywności ekologicznej uwzględniając m.in. zróżnicowane kanały dystrybucji. Ostatni, piąty rozdział stanowi przedstawienie prognoz dla rozwoju rynku żywności ekologicznej w Polsce.