Tytuł pozycji:
Questing as a form of tourism promotion of local cultural heritage
Celem niniejszej pracy jest wykazanie, że questing, jako produkt turystyczny, jest formą promocji turystycznej lokalnego dziedzictwa kulturowego. W pierwszej części pracy podjęto rozważania nad istotą turystyki kulturowej, szlakiem turystyczno-kulturowym jako podstawowym produktem turystyki kulturowej oraz marketingiem terytorialnym. Kwestie teoretyczne stanowią bazę pod drugą część – genezę questingu, historię jego powstania w Polsce, jego miejsce w turystyce kulturowej oraz rozwój w województwie małopolskim. Rozważania poparto materiałem badawczym – wywiadami z profesjonalistami i turystami, które zostały przeprowadzone w Krakowie i Tarnowie w lutym 2017 roku.
The purpose of this paper is to demonstrate that questing, as a tourist product, is a form of promotion of local cultural heritage. In the first part of the work, consideration has been given to the essence of cultural tourism, the tourist-cultural route as the primary product of cultural tourism and territorial marketing. Theoretical issues are the basis for the second part – the origin of the questing, the history of its creation in Poland, its place in cultural tourism and development in the Malopolska. Consideration was supported by research material – interviews with professionals and tourists, which were conducted in Cracow and Tarnów in February 2017.