Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Compassion 2.0 - showing compassion in social media

Tytuł:
Compassion 2.0 - showing compassion in social media
Współczucie 2.0 - okazywanie współczucia w mediach społecznościowych
Autorzy:
Matczuk, Katarzyna
Słowa kluczowe:
social media, compassion, compassion 2.0, Aylan Kurdi, Charlie Hebdo
media społecznościowe, współczucie, współczucie 2.0, Aylan Kurdi, Charlie Hebdo
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Compassion is one of the basic emotions which accompany humans since their very beginning. Along with the development of media changes in different ways of showing compassion by recipients had overlapped. From being bombarded with negative content by traditional media, causing viewers’ fatigue and apathy, to the full freedom of expression and interaction in the environment of social media – compassion 2.0. The main goal of this paper is to show what forms does compassion shown by social media users take and why do they decide to use those particular forms. In the pape, three cases will be analyzed: the attack on the headquarters of French newspaper “Charlie Hebdo”, death of Aylan Kurdi and terrorist attacks which occurred in December of 2015 in Paris and in July 2016 in Nice – with special focus on internauts reactions and the content generated by them. Conclusions drawn from the analysis of the existing material and the literature will allow to tell, how social media let their users to express their compassion and what forms does this compassion take.

Współczucie stanowi jedną z podstawowych emocji towarzyszących ludziom od zarania dziejów. Wraz z rozwojem mediów zachodziły zmiany w sposobach okazywania współczucia przez ich odbiorców: od zarzucenia negatywnymi treściami, przez media tradycyjne, powodującego zmęczenie i apatię widza, do pełnej swobody wyrazu i interakcji w środowisku mediów społecznościowych – współczucia 2.0. Celem pracy jest ukazanie jakie formy przyjmuje współczucie okazywane przez internautów w mediach społecznościowych i dlaczego na takie właśnie sposoby się oni decydują. W toku pracy analizie poddane zostaną trzy przypadki: atak na redakcję francuskiego pisma „Charlie Hebdo”, śmierć Aylana Kurdiego oraz ataki terrorystyczne, do których doszło w październiku 2015 roku w Paryżu i lipcu 2016 roku w Nicei – ze szczególnym zwróceniem uwagi na reakcje internatów i generowane przez nich treści. Wnioski wyciągnięte z analizy zastanego materiału oraz literatury przedmiotu pozwolą na stwierdzenie, w jaki sposób media społecznościowe pozwalają użytkownikom na wyrażanie współczucia oraz jakie formy ono przybiera.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies