Tytuł pozycji:
The influence of non-verbal behaviour on the attractiveness of motivational speaches on TEDx conferences.
- Tytuł:
-
The influence of non-verbal behaviour on the attractiveness of motivational speaches on TEDx conferences.
Wpływ zachowań niewerbalnych na atrakcyjność odbioru, wybranych wystąpień motywacyjnych na konferencjach TEDx
- Autorzy:
-
Łoboda, Agnieszka
- Słowa kluczowe:
-
non-verbal communication, persuasion, public speech, TEDx, slef presentation
mowa niewerbalna, perswazja, wystąpienia publiczne, TEDx, autoprezentacja
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W mojej pracy założyłam, że istnieje literatura dotycząca autorpezentacji, która wskazuję na niezbędne środki niejęzykowe które powinny zostać użyte podczas autoprezentacji. Ich zastosowanie według badaczy zachodnich takich jak Mehrabian i Williams ma wpłynąć na atrakcyjność i skuteczność przekazu.Badane przeze mnie elementy to: długość kontaktu wzrokowego, liczba zachowań samo dotykowych, postawa mówiącego, dystans wobec słuchaczy, modulacja głosu oraz gesty (za: Orzechowski 2007:72). Analizowałam ich wykorzystanie w wystąpieniach mówców motywacyjnych na konferencjach TEDx. Jest to organizacja non-proft działająca na licencji TED. Wybrałam w mojej pracy trzy najbardziej atrakcyjne oraz najmniej atrakcyjne wystąpienia w ocenie odbiorców. Wyboru dokonałam według osobiście skonstruowanego wskaźnika. Dokonałam wyboru tych skrajnie ocenianych filmów w celu pokazania różnic w wykorzystaniu tych niezbędnych elementów. Podczas analizy sporządziłam tabele gestów pojawiających się w trakcie mówienia, zachowań samodotykowych oraz manieryzmów gestycznych. Uwzględniłam ich ilość, czas ich pojawiania się oraz kategorię. Do przyporządkowania gestów, do konkretnych grup wykorzystałam klasyfikację zamieszczoną w książce Antas "Semantyczność cisła". Zestawiłam ze sobą wyniki analizy. Wykazały one, że użycie tych konkretnych zachowań niewerbalnych ma istotny wpływ na atrakcyjność wystąpień. Moje badania wykazały również, że największy wpływ na odbiorców mają: gesty, postawa mówiącego wobec słuchaczy oraz modulacja głosu.
In this thesis I have assumed that there is some literature concerning self presentation, according to which there are some necessary non-verbal ways of communication that should be used Turing self presentation. Some authors, like Mehrebian and Williams, claim that those non-verbal means of communication can influence the reception of a speech.I studied such criteria as: eye contact, a speaker’s posture, attitude towards audience, pitch of the voice, gestures.I have analysed the use of the aforementioned ways of non-verbal communication in motivating speeches given during TEDx conferences. It is a non profit organisation working on the basis of TED license. In my paper, I have chosen three best speeches and three worse ones according to the listeners’ rating. My choice was based on my own indicator. I have focused on those such distinctive speeches to show the differences in the use of non-verbal communication. During the analysis, I have prepared a table of the speakers’ gestures, behaviour and mannerisms. I have taken into account their frequency, length in terms of time, and category. My gesture classification is based on Semantyczność ciała [Body Semantics] by Antas. The analysis has proven that the use of particular non-verbal behaviour has a substantive influence on the perception of a speech. My research has shown that the audience is mostly influenced by gestures, posture, and the way of speaking.