Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Model biznesu szkółki pływackiej

Tytuł:
Model biznesu szkółki pływackiej
Business Model of Swimming School
Autorzy:
Gnap, Martyna
Słowa kluczowe:
BUSINESS MODEL -SWIMMING-SPORT MARKET
MODEL BIZNESU-PŁYWANIE-RYNEK SPORTOWY
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Physical activity is getting more and more popularity mainly because of its positive impact on human health. People consider sport as an interesting way of spending their free time. Because of these reasons sport industry grows and companies are looking for ideas to improve existing and develop new business models. The aim of the thesis is to present the most popular business model in swimming schools. The thesis is made of three parts. The first part describes the level of physical activity of the society with particular focus on swimming. It presents different aspects of this discipline of sport, gives some general information about the swimming competitions organized in Poland and provides information about swimming infrastructure. The second part of the thesis focuses on Business Model Canvas invented by Alexander Osterwalder and Pigneur which is based on nine essential elements that can help to develop new business. It also gives some insights on other types of business models. The third part of the study present results of original research used questionnaire survey addressed to swimming company owners. Topics covered in the survey included company data and business model elements used by these companies. The study allowed to determine which type of business model is the most common among the surveyed companies.

W czasach coraz większej świadomości ludzi o istocie sportu, który stanowi ważny element dla zdrowia, a także jest ciekawą formą do spędzania wolnego czasu, powstaje wiele nowych, prywatnych firm zajmujących się prowadzeniem zajęć sportowych. Celem pracy jest określenie najczęściej stosowanego modelu biznesu w szkółkach pływackich. Praca składa się z trzech części. Pierwsza z nich przedstawia poziom aktywności społeczeństwa ogólnie w różnych dyscyplinach sportowych i szczegółowo w zakresie pływania. Prezentuje także aspekty dotyczące pływania sportowego i organizacji zawodów w Polsce. W pracy zawarte są również dane na temat infrastruktury umożliwiającej uprawianie pływania. Ważną kwestią poruszaną w pracy jest rynek i produkt sportowy, który różni się od innych rynków sprzedających dobra i usługi. W części drugiej przedstawiona została koncepcja modelu biznesu wg Osterwalda i Pigneur. Opisano też różnorodność typów model biznesu stosowanych przez szereg firm na poszczególnych rynkach.Kolejną część pracy zajmują wyniki własnych badań przeprowadzonych za pomocą kwestionariusza ankiety. Pytania ankietowe kierowane były do właścicieli firm pływackich i dotyczyły elementów modeli biznesu oraz danych firmy. Dzięki uzyskanym informacjom został odtworzony najpopularniejszy model szkółki pływackiej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies