Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Fans and fandom from the perspective of managing a media organization. Harry Potter case study.

Tytuł:
Fans and fandom from the perspective of managing a media organization. Harry Potter case study.
Fani i fandomy z perspektywy zarządzania organizacją medialną. Studium przypadku Harry’ego Pottera
Autorzy:
Chrząszcz, Karolina
Słowa kluczowe:
fan, fandom, ruch fanowski, zarządzanie
fan, fandom, fans activity, management
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main reason of the work is to analyze fans and fan movements in the newcomer's space. The target is to look at and discuss the relationships that take place on the line fan - contemporary media, which helps to understand the uniqueness and potential dormant in fandom. An important element of the work is also the interpretation of the fandom's uniqueness in terms of their management. The intentions are also to find answers to questions about how fans affect fandom and how fandom affects fans, and how the media interacts with those relationships, who and how they use these phenomena. The interdependence of fans and media organizations will be an essential aspect to understand the issues behind the management of fandom. This approach to fandom is connected with looking at this problem from a humanistic perspective. The most important factor is in this case the fan, that is, the person whose personal experience is the main point of reflection, without which the presence could not be talked about fandom, whose existence is conditioned by the activity of the fans.

Celem pracy jest analiza fanów i ruchów fanowskich w nowomedialnej przestrzeni. Punktem docelowym jest przyjrzenie się i omówienie relacji, jakie zachodzą na linii fan – współczesne media, co z kolei pozwoli zrozumieć wyjątkowość i potencjał drzemiący w fandomach. Istotnym elementem pracy jest również interpretacja unikatowości fandomów pod względem zarządzania nimi.Powyższe zamierzenia wiążą się ze znalezieniem odpowiedzi na pytania: w jaki sposób fani wpływają na fandomy oraz jak fandomy wpływają na fanów, a także jak media oddziałują na te relacje, kto i jak wykorzystuje owe zjawiska. Wzajemna współzależność fanów i organizacji medialnych będzie podstawowym aspektem, który pozwoli zrozumieć także kwestie kryjące się za zarządzaniem fandomami.Takie podejście do fandomów w nierozerwalny sposób wiążę się z patrzeniem na ten problem z perspektywy nurtu humanistycznego. Najważniejszym czynnikiem bowiem jest w tym przypadku fan, a więc człowiek, którego osobiste doświadczenia stanowią główny punkt rozważań, bez którego obecności nie można by mówić o fandomach, których istnienie uwarunkowane jest działalnością fanów.W ramach pracy magisterskiej, w celu zapoznania się ze sposobem myślenia fanów: o sobie samych, o fandomach, wykorzystywaniu mediów w ich działalności posłużyłam się studium przypadku, czyli analizowałam fanów, a także fandomy skupione wokół Harry’ego Pottera.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies