Tytuł pozycji:
The Importance of Social Campaigns and Internet in Social Marketing
Marketing społeczny powinien być rozumiany jako planowanie, wdrażanie oraz kontrolowanie planów, które mają na celu lepsze przyswojenie idei społecznej. Podstawowym celem w tym wypadku jest zmiana zachowania a nie osiągnięcie zysku z prowadzonej działalności. W ostatnich latach marketing społeczny bardzo dobrze się rozwinął. Obecnie zwracając uwagę na marketing społeczny należy podkreślić, że jego celem jest wpływanie na postępowanie człowieka, a nie zwiększenie społecznej świadomości odnośnie konkretnych problemów. Organizacje pozarządowe w Polsce coraz częściej wykorzystują elementy marketingu społecznego do swoich działań, bardzo często jest to kampania społeczna, która jest prowadzona przy zastosowaniu różnych mediów, podejmując takie działania, które mają ułatwić dotarcie do grupy docelowej. Przy tworzeniu i rozpowszechnianiu kampanii społecznych coraz częściej wykorzystywany jest Internet oraz media społecznościowe. Celem badania przeprowadzonego w tej pracy było sprawdzenie wiedzy oraz opinii obywateli na temat kampanii społecznych oraz ich znaczenia w marketingu społecznym.
Social marketing should be understood as planning, implementation and control of attempts of enhancing adoption of social idea. The primary aim is in such case an alteration of behaviour instead of making profit from ones business. Recently social marketing has vastly developed. At present, while discussing the concept of social marketing, it has to be stressed out that its main purpose is affecting main demeanours in society, not increasing social awareness regarding certain issues. Non-governmental organizations in Poland tend to make more and more use of social marketing mechanics in their operations, often in form of social campaigns, conducted through various media channels, undertaking activities providing better ways of reaching target groups. Internet and social media are increasingly more commonly used to create and spread such campaigns. The aim of the study conducted in this paper was to examine the knowledge and opinions of polish citizens regarding social campaigns and their impact on social marketing.