Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

PR and image creation of an authority in the new media. The cases of Ewa Chodakowska and Anna Lewandowska

Tytuł:
PR and image creation of an authority in the new media. The cases of Ewa Chodakowska and Anna Lewandowska
PR i kreowanie wizerunku jako autorytetu w nowych mediach na przykładzie działalności Ewy Chodakowskiej i Anny Lewandowskiej
Autorzy:
Uhornicka, Agnieszka
Słowa kluczowe:
PR, image creation, authority, new media, Ewa Chodakowska, Anna Lewandowska, Facebook, questionnaire survey
PR, kreowanie wizerunku, autorytet, nowe media, Ewa Chodakowska, Anna Lewandowska, Facebook, kwestionariusz ankiety
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem pracy jest opisanie technik PR i sposobów na kreowanie wizerunku jako autorytetu w nowych mediach. Media społecznościowe są współcześnie jednym z najpopularniejszych kanałów komunikacji. Dają nadawcom i odbiorcom możliwość interakcji, wymiany poglądów i bycia w kontakcie przez całą dobę, co skraca dystans między nimi. Odpowiednie wykorzystanie tego potencjału umożliwia wykreowanie wizerunku jako autorytetu, który może wpłynąć na miliony odbiorców. Proces ten został zbadany na przykładzie działalności dwóch polskich trenerek fitness: Ewy Chodakowskiej i Anny Lewandowskiej, z uwzględnieniem szczegółowej analizy ich aktywności na Facebooku. Przeprowadzone zostało również badanie metodą kwestionariusza ankiety, które miało pokazać poglądy badanej grupy na temat obu trenerek i odpowiedzieć na pytanie, która z nich jest uznawana za większy autorytet i dlaczego? Uzyskane wyniki pokazały, że aby być postrzeganym jako autorytet, poza kompetencjami zawodowymi, należy zwracać uwagę na interakcje z fanami, dając im poczucie bliskości i ciepła. Odbiorcy muszą się utożsamiać z taką osobą i mieć pewność, że osiągnęła sukces samodzielnie, a nie przy pomocy innych, znanych osób. Dlatego to Ewa Chodakowska została uznana przez osoby badane za większy autorytet. Choć według odpowiedzi badanych ma niższe kompetencje, niż Anna Lewandowska, to częściej publikuje treści i pokazuje swoje życie prywatne, a jej wpisy bardziej angażują odbiorców. Wpisy Anny Lewandowskiej są krótkie i angażują mniej odbiorców, a według odpowiedzi badanych trenerka jest mnie otwarta na innych ludzi i osiągnęła sukces dzięki znanemu mężowi.

The aim of the presented work is to describe PR techniques and ways of creating an image of an authority in the new media. Social media are nowadays one of the most popular communication channels. They give the sender and the recipients the opportunity to interact, exchange views and be in touch 24 hours a day, which shortens the distance between them. Proper use of this pottential allow us to create an image of an authority which can affect millions of recipients. This process has been studied on the basis of Facebook activity of two Polish fitness trainers - Ewa Chodakowska and Anna Lewandowska and questionnaire survey about them in order to establish which trainer is a greater authority and why? The results showed that in order to be seen as an authority, beyond professional competence, attention should be paid to interacting with the fans, giving them the sense of closeness and warmth. Recipients must identify with such a person and be sure that she succeeded independently - without the help of other famous people. That is why Ewa Chodakowska was considered a greater authority by the study group. Even though, respondents think that she has lower competences than Anna Lewandowska, they appreciate the content she produces - she publishes engaging posts most ofther and shows her private life. Posts of Anna Lewandowska are short and are less engaging. According to respondents, she is less open to people and has succeeded thanks to her famous husband.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies