Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Męska i kobieca autoprezentacja. Analiza wybranych taktyk autoprezentacyjnych na przykładzie zdjęć zamiesczonych na mobilnej aplikacji do randkowania - Tinder

Tytuł:
Męska i kobieca autoprezentacja. Analiza wybranych taktyk autoprezentacyjnych na przykładzie zdjęć zamiesczonych na mobilnej aplikacji do randkowania - Tinder
Men's and Women's self-presentation on the Tinder dating application
Autorzy:
Kućka, Magdalena
Słowa kluczowe:
impression management, nonverbal communication, self-presentation, social media
komunikacja niewerbalna, autoprezentacja, wizualność, komunikacja medialna,
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This B.A. statement aims to discuss the most common tactics of self-presentation used by Tinder users. This paper also has attempted to show the differences between male and female self-presentation, as well as an online form of sexual invitation and sexual signals. For this purpose, thirty female and thirty male profiles (selected randomly) were analyzed. Conclusions that have emerged from this study set the standard within the application, but also show wider social phenomena. A semiotic model was used to analyze the images.

Internet, jako integralna część naszego życia, stał się narzędziem umożliwiającym kreowanie własnego wizerunku w sposób szybki, tani i efektywny. Użytkownik Tindera (mobilnej aplikacji do randkowania) poprzez konstruowanie swojego profilu dokonuje aktu autoprezentacji (taktycznej selekcji informacji), wykorzystując techniki autoprezentacyjne, w celu wywarcia określonego wrażenia, a w dalszej konsekwencji osiągnięcia zamierzonego celu. Cel ściśle powiązany jest z intencją uzytkownika, która koreluje z programową intencją aplikacji, jaką jest intencja seksualna. Niniejsza praca ma na celu omówienie najczęściej wykorzystywanych taktyk autoprezentacyjnych przez użytkowników Tinder, pokazanie różnic między męską, a kobiecą autoprezentacją oraz ukazanie internetowej formy zaproszeń do intymności i sygnałów seksualnych. W tym celu zaanalizowanych zostało trzydzieści profili kobiecych oraz trzydzieści profili męskich wybranych drogą losową. Wnioski, które się pojawiły wyznaczają normę występującą w obrębie aplikacji, ale też ukazują szersze zjawiska społeczne. Do analizy zdjęć wykorzystany został model semiotyczny.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies