Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

STYLOWE PODPATRZENIE. Wes Anderson jako reżyser zainspirowany kinem wcześniejszych twórców

Tytuł:
STYLOWE PODPATRZENIE. Wes Anderson jako reżyser zainspirowany kinem wcześniejszych twórców
Style snatch. Wes Anderson as a director inspired by previous cinema creators
Autorzy:
Noskowska, Agnieszka
Słowa kluczowe:
WES ANDERSON, ORSON WELLES, FRENCH NEW WAVE, FRANÇOIS TRUFFAUT, AUTEUR CINEMA.
WES ANDERSON, ORSON WELLES, NOWA FALA FRANCUSKA, FRANÇOIS TRUFFAUT, KINO AUTORSKIE.
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of this research is to analyze Wes Anderson's films by reading them as masterpiecesinspired by works of previous filmmakers- Orson Welles and French New Wave directors. Analysiscoverage two selected Andersons films. The studies show most characteristic elements of these twomovies and compere them to similar elements in Orson Welles and François Tarrufat pieces. Firstchapter is a main characteristics of Wes Anderson cinema. Second chapter contains an analysis ofBottle Rocket as a film influenced by François Truffaut 400 blows. Third chapter is study of The RoyalTannenbaums as a piece strongly drawing upon Orson Welles The Magnificent Ambersons. Theconclusions shows that, in fact, the films of Wes Anderson, in particular the two that have beenanalysed in this research paper, are strongly influenced by the work of an american cinema legend thatis Orson Welles and by the film elements used by french „rebels” of the cinema- French New Wave,that François Truffaut was a part of.

W poniższej pracy zanalizowano filmy Wesa Andersona jako dzieła inspirowane i powtarzające pewnerozwiązania filmowe kinematografii Orsona Wellsa i nurtu Nowej Fali francuskiej. Opracowaniuzostały poddane dwa wybrane filmy reżysera. Zbadano je poprzez analizę najbardziejcharakterystycznych elementów i wykazaniu ich podobieństw z rozwiązaniami użytymi przez OrsonaWellesa i François Truffauta w swoich filmach. Pierwszy rozdział poświęcony jest ogólnejcharakterystyce kina Wesa Andersona. Drugi to analiza Trzech facetów z Teksasu jako filmubazującego na 400 batach Françoisa Truffauta. Trzecia część pracy to omówienie Genialnego klanujako dzieła silnie nawiązującego do Wspaniałości Ambersonów Orsona Wellesa. Wnioski pokazują, żew istocie każdy z obrazów Wesa Andersona, a te przedstawione w pracy w szczególności,zainspirowane zostały twórczością legendy amerykańskiego kina, jaką jest Orson Welles, orazfilmowymi rozwiązaniami francuskich „rewolucjonistów” filmu, do których należy François Truffaut.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies