Tytuł pozycji:
Social campaigns as a form of promotion of the activities of non-governmental organizations. A case study on the example of the Karmimy Psiaki campaign
Praca pod tytułem „Kampanie społeczne jako forma promocji działalności organizacji pozarządowych. Studium przypadku na przykładzie akcji „Karmimy Psiaki” obrazuje wykorzystanie narzędzi promocji przez organizacje pozarządowe, ze szczególnym uwzględnieniem kampanii społecznych. Celem pracy było znalezienie odpowiedzi na pytanie, czy kampanie społeczne mogą być uznawane za skuteczną formę promocji organizacji trzeciego sektora. Analiza kampanii społecznej „XI-nie porzucaj” zrealizowanej przez akcję „Karmimy Psiaki”, uzupełniona badaniami w formie wywiadów swobodnych przeprowadzonych z wybranymi respondentami, umożliwiła ocenę odbioru kampanii społecznej, jak i jej wpływu na wizerunek i rozpoznawalność marki „Karmimy Psiaki”. Praca składa się z czterech rozdziałów, które dotyczą kolejno: funkcjonowania trzeciego sektora w Polsce, problemu łamania praw zwierząt w Polsce oraz przykładów zrealizowanych dotychczas kampanii społecznych w tym temacie, analizy kampanii społecznej „XI-nie porzucaj” oraz analizy badań własnych zrealizowanych w formie wywiadów swobodnych. W toku przeprowadzonych badań obejmujących zarówno analizę literatury i zastanych dokumentów, jak i wywiadów, została pozytywnie zweryfikowana hipoteza mówiąca, że kampanie społeczne są jedną z bardziej skutecznych form promocji organizacji pozarządowych.
Work entitled "Social campaigns as a form of promotion of the activities of non-governmental organizations. A case study on the example of the "Karmimy Psiaki" campaign illustrates the use of promotional tools by NGOs, with particular emphasis on social campaigns. The purpose of the study was to find out whether social campaigns could be considered as an effective form of promotion of non-profit organizations. An analysis of the social campaign "XI – nie porzucaj " implemented by the "Karmimy Psiaki", supplemented by interview surveys conducted with selected respondents, allowed to evaluate the reception of the social campaign as well as its impact on the image and recognition of the "Karmimy Psiaki" brand. The work consists of four chapters dealing with: the functioning of the third sector in Poland, the problem of violation of animal rights in Poland and the examples of social campaigns carried out so far in this subject, the analysis of the social campaign "XI – nie porzucaj " and analysis of own research conducted in the form of interviews free. In the course of the research involving both literary and documentary analyzes, and interviews, the hypothesis that social campaigns are one of the more effective forms of promotion of NGOs has been positively verified.