Tytuł pozycji:
Analiza kampanii i akcji społecznych wymierzonych przeciwko mowie nienawiści w Polsce i na świecie
- Tytuł:
-
Analiza kampanii i akcji społecznych wymierzonych przeciwko mowie nienawiści w Polsce i na świecie
Analysis of social campaigns and social actions against the hate speech in Poland and in the world
- Autorzy:
-
Wróblewska, Mariola
- Słowa kluczowe:
-
mowa nienawiści, hejt, hejtowanie, hejteryzm, hejter, agresja werbalna, agresja językowa, agresja elektroniczna, kampania społeczna, reklama społeczna
hate speech, hate, hating, haters, verbal agression, linguistic agression, electric agression, social campaign, social advertising
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Mowa nienawiści bez wątpienia należy rozpatrywać w kategorii poważnego problemu społecznego o niezwykle wysokim stopniu aktualności. Obecność tego zjawiska szczególnie widoczna jest w przestrzeni wirtualnej: w mediach społecznościowych, na forach dyskusyjnych czy portalach internetowych. Problem hejtu ujawnia się również w środowisku miejskim, gdzie nienawistne napisy czy dyskryminujące symbole atakują zewsząd mieszkańców większych miast. Próbę zapobiegania się nasilającemu zjawisku mowy nienawiści podejmują kampanie społeczne. Przedstawione w nich obrazy i sytuacje mają na celu dotrzeć do świadomości hejterów, ich ofiar, a także świadków ataków werbalnych. Nadawcy takich przekazów sięgają również po rozmaite narzędzia oraz zabiegi, aby uczynić kampanie atrakcyjniejszymi, co w efekcie wpływać może na skuteczność ich działań.
The hate speech should be considered in the category of a serious social problem with is very popular these days. The presence of this phenomenon is particularly evident in the virtual space: in social media, discussion forums and web portals. The hate problem also arises in urban environments where hateful insults or discriminatory symbols are attacking people from larger cities.The social campaigns prevent the growing phenomenon of hate speech. The images and situations presented in them are used to make the haters, their victims, and witnesses of verbal attacks be aware of this problem. The sender of such messages also goes through a variety of procedures to make the receiving of the campaign more attractive, which can significantly affect the effectiveness of their actions.