Tytuł pozycji:
Zarządzanie rozwojem firmy przy pomocy mediów społecznościowych
In times when business development management is mainly based on customer relationship, the Internet turned out to be very useful. What helps most is a fast growth of social media channels like microblogs, blogs, social networking sites or platforms for sharing photos and videos. Effective online marketing campaigns have a significant impact on the development and revenues of the entire company.This thesis will examine basic assumptions of hotel development due to the presence in social media. Determining the significance is a main purpose of the work social media in planning the development of the company.In the research part of a master's thesis was particularly focused on the presence of the hotel in social media channels, presented content, impact on business development and the aim of using social media. In examinations was applied a free-form interview and accessible information was analysed on websites. For this purpose it was used a direct interview with a marketing department stuff as well as personal observations and conclusions. In conclusions from examinations states that the hotel copes very well with customer communication through social media that is reflected in financial and image gain.
W czasach gdy zarządzanie rozwojem przedsiębiorstwa opiera się głównie na relacjach z klientami, pomocny okazał się rozwój Internetu, a co za tym idzie mediów społecznościowych takich jak mikroblogi, blogi, portale społecznościowe czy platformy do przekazywania zdjęć oraz filmów. Efektywne działania marketingowe w sieci mają znaczący wpływ na rozwój a także zysk finansowy całej organizacji. W pracy przedstawiono podstawowe założenia rozwoju przedsiębiorstwa dzięki obecności w mediach społecznościowych. Celem pracy jest określenie znaczenia mediów społecznościowych w planowaniu rozwoju organizacji.W części badawczej pracy skupiono się na obecności hotelu na profilach społecznościowych, zawartości publikowanych treści, wpływie na rozwój działalności oraz celowości wykorzystania mediów społecznościowych. W badaniach zastosowano wywiad swobodny, a także przeanalizowano informacje dostępne na stronach internetowych. We wnioskach z badań stwierdzono, że hotel bardzo dobrze radzi sobie w komunikacji z klientami za pomocą mediów społecznościowych, co realnie przekłada się na zysk finansowy i wizerunkowy.