Tytuł pozycji:
Brokering informacji w Polsce. Geneza, stan i perspektywy rozwoju
- Tytuł:
-
Brokering informacji w Polsce. Geneza, stan i perspektywy rozwoju
Information brokering in Poland. Genesis, state and development prospects
- Autorzy:
-
Rogala, Izabela
- Słowa kluczowe:
-
agencja infobrokerska, broker informacji, działalność infobrokerska, infobroker, infobrokering, komercyjne wyszukiwanie informacji
commercial information searching, infobroker, infobrokering, information broker, information professionals activity, information professionals agency
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca została poświęcona charakterystyce brokeringu informacji jako usługi komercyjnego wyszukiwania informacji na rynku polskim oraz profesji brokera informacji. Celem pracy było wykazanie, że brokering informacji w Polsce rozwija się prężnie. W opracowaniu przedstawiono historię zawodu, opisano kompetencje, jakie powinien posiadać broker informacji oraz jego warsztat pracy. Opracowano listę agencji infobrokerskich działających w Polsce. Dokonano analizy kształcenia brokerów informacji w szkołach wyższych w Polsce. Przedstawiono wyniki przeprowadzonych badań ankietowych na grupie absolwentów specjalizacji „Infobrokering i wywiad rynkowy” na kierunku „Zarządzanie informacją” Uniwersytetu Jagiellońskiego. Dotyczyły one opinii absolwentów na temat programu nauczania realizowanego na tej specjalizacji. Z badań wynika, iż nie z niego zadowoleni.
This master’s thesis was devoted to the characteristics of brokering information as a service of commercial information search on the Polish market and the profession of information broker. The aim of the work was to show that the brokering of information in Poland is developing rapidly. The paper presents the history of the profession, describes the competences that an information broker should have and his workplace. A list of infobrokers' agencies operating in Poland has been developed. The study of information brokers in higher education institutions in Poland was analyzed. The results of the survey were presented on the group of graduates of the specialization "Information brokering and market intelligence" on the field of "Information Management" of the Jagiellonian University. They concerned the opinions of graduates on the curriculum on this specialization. Research shows that he is not satisfied with it.