Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

MARKETING POLITYCZNY W KAMPANII PREZYDENCKIEJ

Tytuł:
MARKETING POLITYCZNY W KAMPANII PREZYDENCKIEJ
POLITICAL MARKETING IN PRESIDENTIAL CAMPAIGN
Autorzy:
Zheleznyakova, Yevgeniya
Słowa kluczowe:
Marketing, manipulacja, polityka, psychologia, wybory
Elections, manipulation, marketing, politics, psychology
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Prezydenckie wybory są istotnym elementem życia politycznego kraju: ich wynik określa przebieg wielu procesów politycznych, ekonomicznych, społecznych i geopolitycznych na następne kilka lat. Marketing polityczny jest głównym narzędziem do otrzymania głosów wyborców i osiągania zwycięstwa w walce wyborczej. Marketingowe podejście do polityki skutkuję wykorzystaniem różnorodnych psychologicznych metod dla uzyskania potrzebnej ilości głosów. Przy takich okolicznościach, polityczny marketing występuje nie tylko jako efektywny instrument przeprowadzenia kampanii wyborczej, ale także jako narzędzie wpływu na świadomość obywateli. Niniejsza praca ma na celu dokonać analizy psychologicznych technologii funkcjonują w granicach politycznego marketingu. Dla osiągnięcia celu pracy dokonana była analiza kampanii prezydenckiej P.A. Poroszenka, obecnego prezydenta Ukrainy. Hipoteza pracy licencjackiej polega na tym, że w trakcie pitych ukraińskich wyborów zostały wykorzystane różnorodne psychologiczne metody i techniki, które doprowadzili do ograniczenia swobody wyboru obywateli.

Presidential elections are an important part of the political life of the country: their result defines the course of many political, economic, social and geopolitical processes for the next few years. Political marketing is the main tool for getting voters and winning the election. Marketing approach to politics results in the use of various psychological methods to obtain the necessary number of votes. Under such circumstances, political marketing is an effective instrument not only for conducting an election campaign but also for influencing citizens' awareness. This bachelor's thesis is aimed to analyze the psychological technologies functioning in the field of political marketing. To achieve the purpose of the thesis an analysis of P.A. Poroshenko presidential campaign, who is the current president of Ukraine, was conducted. The hypothesis of the bachelor's thesis states that during the fifth Ukrainian election various psychological methods and techniques were used, which led to restrictions on the voting freedom of citizens.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies