Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Strategie nadawania tytułów filmom w serwisie YouTube

Tytuł:
Strategie nadawania tytułów filmom w serwisie YouTube
Strategies of Naming YouTube Video Titles
Autorzy:
Mirgos, Magdalena
Słowa kluczowe:
YouTube, videos, titles, newspaper headlines, clickbait, search engine optimisation
YouTube, filmy, tytuły, nagłówki gazet, clickbait, optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych
Język:
angielski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this thesis is to identify and describe the strategies employed in the process of naming the most popular YouTube video titles. In this work YouTube titles are compared to newspaper headlines on the basis of the similar functions they share. The theoretical part comprises two chapters. The first one provides general information about YouTube and the functions of video titles, explains the basics of the search engine optimisation methodology. The second chapter discusses different types of press headlines and describes their functions. The final chapter presents an analysis of selected YouTube video titles which shows that several naming strategies exist, such as the usage of persuasive language, video keywords, celebrities’ names, or forward-referencing.

Celem niniejszej pracy jest zidentyfikowanie i opisanie strategii stosowanych przy procesie nadawania tytułów najpopularniejszym filmom w serwisie YouTube. W pracy tej tytuły filmów są porównywane do nagłówków gazet w związku z faktem, iż pełnią one podobne funkcje. Część teoretyczna składa się z dwóch rozdziałów. Pierwszy rozdział przedstawia ogólne informacje na temat portalu YouTube, funkcji tytułów filmów video, oraz wyjaśnia podstawy działania procesu optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych. Rozdział drugi skupia się na różnych rodzajach nagłówków prasowych i wyjaśnia ich funkcje. Ostatni rozdział prezentuje analizę wybranych tytułów, która wykazała istnienie różnych strategii nadawania tytułów, polegających między innymi na używaniu perswazyjnego języka, uwzględniania słów kluczowych, czy też wykorzystywaniu nazwisk sławnych ludzi.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies