Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza marketingu internetowego gabinetów stomatologicznych w województwie małopolskim.

Tytuł:
Analiza marketingu internetowego gabinetów stomatologicznych w województwie małopolskim.
The analysis of internet marketing of dental clinics in Małopolska province.
Autorzy:
Topór, Zofia
Słowa kluczowe:
Internet, strony internetowe, marketing gabinetów stomatologicznych, marketing internetowy.
Internet, websites, marketing dental clinics, internet marketing.
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
WstępMarketing to system narzędzi i działań zmierzających do zaspokojenia potrzeb nabywców. Reklamowanie usług medycznych jest niedozwolone. Natomiast strona internetowa placówki medycznej jest dozwoloną formą informowania o jej działalności. Internet stał się najczęściej wykorzystywanym medium do rozpowszechniania informacji. Działalność placówek stomatologicznych charakteryzuje się dużą konkurencją, stąd konieczność posiadania własnej strony WWW.Cel pracyGłównym celem pracy jest analiza stron internetowych gabinetów stomatologicznych z terenu województwa małopolskiego w kontekście realizacji celów marketingu internetowego.Materiał i metodyOcenie poddano 20 stron internetowych placówek stomatologicznych działających w województwie małopolskim i zarejestrowanych w Rejestrze Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą. Placówki wybrano w sposób losowy, następnie sprawdzano czy posiadają one własną stronę internetową. W analizie stron WWW uwzględniono następujące kryteria: rodzaj strony, rodzaj domeny, zakres informacji dostępnych na stronie WWW, dostęp do informacji, marketing relacji, wykorzystanie multimediów, e-mail marketing oraz pozycjonowanie w wyszukiwarkach.WynikiTylko 27,4% placówek oferujących usługi stomatologiczne w województwie małopolskim posiada stronę internetową. Wśród stron internetowych objętych badaniem, strony firmowe stanowiły 75%, a serwisy 25%. Aż 80% stron było zarejestrowanych na domenie krajowej, 15% na funkcjonalnej, a 5% na globalnej. Informacja o zakresie świadczonych usług była dostępna na 65% stronach. Udogodnienia dla osób niepełnosprawnych znalazły się tylko na 20% stron. Ponadto, na 40% stron znajdowały się odnośniki do mediów społecznościowych. Spośród materiałów multimedialnych najczęściej wykorzystywane są zdjęcia, występują one na 85% stron internetowych. Adres e-mailowy jest dostępny na 80% stronach, a 65% placówek pozycjonuje się wśród pierwszych 20 wyników wyszukiwarki internetowej Google®.WnioskiGabinety stomatologiczne rzadko korzystają z możliwości marketingowych, jakie oferuje Internet. Zakres informacji dostępnych na stronach internetowych gabinetów jest ograniczony. Rzadko zawierają one ułatwienia dostępu do ich zawartości dla osób niepełnosprawnych. Placówki stomatologiczne rzadko korzystają także z mediów społecznościowych. Większość analizowanych stron pozycjonuje się wśród pierwszych 20 wyników wyszukiwarki internetowej Google®.

Introduction Marketing is the system of tools and activities designed to meet needs of buyers. Advertising of medical services is not permitted. Whereas, a website of a medical entity is a permitted form of giving information about its activities. The Internet has become the most commonly used medium to disseminate information. Dental clinics operate in highly competitive environment, therefore, there is the necessity of owning their own websites.The purpose of this study The main purpose of this study is to analyze websites of dental clinics from the Małopolska Province in the context of achieving marketing goals.Sources and methods 20 websites of different dental clinics and facilities which currently operate in the Małopolska Province and which are registered in the Registry of Health Care Providers have been assessed in this study. The entities were selected randomly from the Registry and then it was checked if they had their own websites. The web site analysis included the following criteria: a type of a website, a type of a domain, the range of information available on the website, information access, relationship marketing, multimedia usage, email marketing and search engine positioning.ResultsOnly 27.4% of entities offering dental services in the Małopolska Province had websites. Among the websites included in the study, company websites accounted for 75% and services accounted for 25%. As many as 80% of websites were registered in a national domain, 15% in a functional domain and 5% in a global one. Information about the scope of provided services was available on 65% of websites. The support for the website’s content for disabled people was assured in only on 30% of websites. In addition, 40% of the webpages contained links to social media. Images were the most frequently used multimedia material since they could be found on 85% of websites. E mail addresses were available on 80% of websites. 65% of all analysed websites ranked among the top 20 search results of the Google® search engine.ConclusionDental offices rarely use marketing opportunities offered by the Internet. The scope of information available on websites of providers of dental services is limited. The websites of dental clinics rarely enhance access to disabled people. Dental facilities seldom use social media as well. Most of the analyzed webpages ranked among the first 20 search results of the Google® search engine.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies