Tytuł pozycji:
Building Palestinian National Consciousness through the Practice of Participation Theatre on the Example of Masrah Naam (Yes Theatre).
Niniejsza praca poświęcona jest zagadnieniu budowania palestyńskiej świadomości narodowej poprzez praktykę teatru palestyńskiego. Praca ma na celu wyjaśnienie zjawiska sztukipartycypacyjnej jako globalnego i nierozłącznego z polityką oraz jej wpływowi na rozwój współczesnego teatru w Palestynie. Przekrój historyczny sztuki teatralnej i dziejów mieszkańców pozwolił na określenie poziomu zapotrzebowania roli sztuki zaangażowanej w kształceniu młodych pokoleń. Odpowiedzią na społeczne niepokoje staje się Masrah Naam, zlokalizowany w Hebronie, którego celem jest naprawa spojrzenia Palestyńczyków na ich sytuację i próba opierania się okupacji izraelskiej.
This work is devoted to the question of building Palestinian national consciousness through the practice of Palestinian theater. The work aims to clarify the phenomenon of participatory art as a global and inseparable part of politics and its influence on the development of modern Palestinian theater. The historical cross-section of theatrical art and the history of the inhabitants allowed to determine the level of demand for the role of art, involved in the education of young generations. Masrah Naam, based in Hebron, aims to repair the Palestinians' perception of their situation and try to resist the Israeli occupation by responding to social upheaval.