Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zachowania dezorganizacyjne w klasie szóstej podczas lekcji języka obcego

Tytuł:
Zachowania dezorganizacyjne w klasie szóstej podczas lekcji języka obcego
Disruptive behaviour in the 6th grade foreign language classroom
Autorzy:
Szymkowiak, Dagmara
Słowa kluczowe:
action research, disruptive behaviour, classroom management
badanie w działaniu, zachowania dezorganizacyjne, zarządzanie klasą
Język:
angielski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
“Zachowania dezorganizacyjne w klasie szóstej podczas lekcji języka obcego” autorstwa Dagmary Szymkowiak traktuje o metodzie action research jako narzędzia w rozwiązywaniu problemów z zachowaniami dezorganizacyjnymi. Temat ten został wybrany w wyniku obserwacji klasy i problemów pojawiających się podczas lekcji języka angielskiego. Praca ta zawiera przegląd literatury na temat teorii dotyczącej metody badania w działaniu, w tym jej definicję, cechy i korzyści przeprowadzania, wartość nauczycielskiego badania w działaniu, itd. Podkreśla również istotę poprawnego kierowania klasą w pracy nauczyciela, koncentrując się na wynikach badań, między innymi Bill’a Rogers’a. Praktyczna część pracy opisuje badanie w działaniu przeprowadzone we współpracy z Pauliną Ryfiak podczas praktyki nauczycielskiej na lekcjach języka angielskiego w szkole podstawowej. Przedmiotem badania była klasa 6, opisana jako szczególnie nieposłuszna, z uczniami wykazującymi nadaktywność. Problemy zaobserwowane w tej klasie to między innymi brak dyscypliny wśród uczniów, szczególnie nadaktywni uczniowie, których zachowanie sprawiało, że zajęcia były jeszcze trudniejsze do przeprowadzenia, wzajemne negatywne nastawienie ze strony uczniów i nauczyciela. Proces badawczy trwał 3 miesiące i był ukierunkowany na odpowiedzenie na pytanie “Dlaczego poprawne przeprowadzenie lekcji języka angielskiego jest niemożliwe w tej klasie?”. Ponieważ znalezienie odpowiedzi na to pytanie nie było łatwe, przeprowadzone zostało badanie w działaniu i zawierało ono: zgłębienie problem, zebranie danych, analizę danych i konkluzję z nich wynikające. Dane zostały zebrane używając trzech metod, dobranych adekwatnie do postawionych pytań badawczych: obserwacji lekcji języka angielskiego, polskiego oraz lekcji wychowania fizycznego, ankiety wypełnionej przez uczniów oraz wywiadu z nauczycielem języka angielskiego. Proces badania zakończył się dyskusją na temat zebranych danych, odpowiedzią na pytania badawcze i zaproponowaniem ewentualnych ulepszeń lub zmian, które mogłyby zostać wprowadzone w tej szczególnej klasie. Ze względu na brak czasu, zmiany te nie zostały wprowadzone, a jedynie pozostawione do rozpatrzenia.

“Disruptive behaviour in the 6th grade foreign language classroom” by Dagmara Szymkowiak deals with the subject of action research as a tool to solve the problems of disruptive behaviour. The subject was chosen as a result of classroom observation and many problems arising during the English lessons. The project reviews the theory of action research, including the definition of action research, its features and advantages of conducting it, value of teacher research, etc. It also highlights the importance of a correct classroom management in the teacher’s work, focusing on the findings made by Bill Rogers, among others. The practical part of the project describes the action research conducted in collaboration with Paulina Ryfiak during the English teaching practice at the primary school. The subject of the research was the 6th grade class, described as particularly unruly, with elements of hyperactivity. The problems observed in this class were, among others, lack of discipline among the students, particularly overactive students whose behaviour made the lessons even more difficult to conduct, mutual negative attitude from the students’ and teacher’s side. The process of the research lasted 3 months and was aimed at answering the question “Why is the English lesson impossible to conduct properly in this class?”. As the question could not have been easily answered, the research was conducted and it included: exploration of the problem, collecting the data, analysis of the data and the conclusion. Data were collected using three methods, chosen in accordance to the research questions: an observation of English, Polish and PE lessons, a survey filled by the students and an interview with the English teacher. The research ended in discussing the findings, answering the research questions and suggesting possible improvements or changes that can be implemented in this particular environment. Due to the lack of time, the improvements could not be put into practice and so they are left for consideration.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies