Tytuł pozycji:
Targi, jako zjawiska miejskie na przykładzie Starego Kleparza i Unitargu w Krakowie.
- Tytuł:
-
Targi, jako zjawiska miejskie na przykładzie Starego Kleparza i Unitargu w Krakowie.
Market halls as an urban phenomena. The cases from Cracow – Stary Kleparz and UNITARG.
- Autorzy:
-
Hajduk, Katarzyna
- Słowa kluczowe:
-
targ, miasto, przestrzeń, społeczeństwo, metropolia, społeczność lokalna, Kraków, handel
market hall, city, space, society, metropolis, local community, Cracow, trade
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of present thesis was the analysis of the market hall spaces as living elements of a larger structure of the city, but also as a space within which, certain social situations take place. The studies are based on desk research, including sociological, historical, economical and marketing papers as well as analysis of the data collected trough participant observation.Observations were carried out within the Stary Kleparz and UNITARG market halls and its close environment in Cracow.
Celem niniejszej pracy dyplomowej jest analiza przestrzeni targowych, jako żywych elementów większej struktury – miasta, ale również jako przestrzeni w obrębie której zachodzą pewne sytuacje społeczne. Przedstawione badania oparte są na analizie danych zastanych, w tym tekstów z dziedziny Socjologii, Historii, Ekonomii i Marketingu oraz materiałach uzyskanych w toku prowadzonej obserwacji uczestniczącej. Obserwacji podlegały dwa wybrane krakowskie targi – Stary Kleparz i UNITARG, jak i ich najbliższe otoczenie.