Tytuł pozycji:
Video games as a way of experiencing literature. Analysis of the "Hearts of Stone", a DLC to "The Witcher III: The Wild Hunt"
- Tytuł:
-
Video games as a way of experiencing literature. Analysis of the "Hearts of Stone", a DLC to "The Witcher III: The Wild Hunt"
Gry wideo jako sposób doświadczania literatury. Analiza dodatku "Serca z Kamienia" do gry "Wiedźmin III: Dziki Gon"
- Autorzy:
-
Mejsner, Paula
- Słowa kluczowe:
-
amalgam, trasfictionality, transmediality, "The Witcher III", immersion, interactivity, Faust, storyworld, culture-created reality, video games
amalgamat, transfikcjonalność, transmedialność, „Wiedźmin III", immersja, interaktywność, Faust, światoopowieść, rzeczywistość wykreowana kulturowo, gry wideo
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of thesis is to show the possibility of experiencing literature through video games. The author considers her thesis on example of the "Hearts of Stone", a DLC to "The Witcher III: The Wild Hunt". An interdisciplinary study uses the theory of amalgamation, transfictionality, transmediality, immersion and interactivity. Fusion of cognitive method, narratology and game studies allows the comparative consideration based on many literary contexts.
Celem pracy jest ukazanie w jaki sposób możliwe jest doświadczanie literatury poprzez gry wideo. Autorka rozważa postawioną przez siebie tezę na przykładzie dodatku „Serca z Kamienia" do gry „Wiedźmin III: Dziki Gon". Interdyscyplinarny charakter badań wykorzystuje zagadnienia amalgamacji, transfikcjonalności, transmedialności, immersji i interaktywności. Połączenie metody kognitywistycznej, narratologicznej i groznawczej umożliwia refleksję komparatystyczną w oparciu o liczne konteksty literackie.