Tytuł pozycji:
The strategy of merger and acquisition as an instrument for making decision at enterprise
Celem pracy jest przeprowadzenia badania częstotliwości istnienia czynników udanych albo nie udanych przejęć nazywanych przez międzynarodowe firmy konsultingowe oraz kierowników przedsiębiorstw. Badania przeprowadzono za okres 2012-2016, wykorzystując systematyzację wszystkich wyodrębnionych czynników po kolei od firmy doradczo-konsultingowych do praktyków, według spójnych tematów. Pozwoliło to zweryfikować hipotezę i tym samym rozwiązać problematykę pracy. W części teoretycznej autor wyjaśnia pojęcia dotyczące celu, strategie ogółnej i finansowej, analizę finansowej, a także fuzji i przejęć oraz synergii.
The main goal of Master's thesis is making research about how frequently factors, which influence the successful or not successful result of merger/ acquisition, were mentioned by international consulting firms and senior managers. The research was made based on different materials that were published from 2012 to 2016. The systematization of these factors was made to distinguish them into categories according to their characteristics. It helped to form a hypothesis and solved the problem that was discussed in the thesis. In the theoretical part, the author determined and generated concepts of goals of enterprises, global and finance strategies, financial analysis, merger and acquisition, and synergy.