Tytuł pozycji:
Zarządzanie wizerunkiem: studium przypadku marki ANNA KARA
The subject of my work is management of image by ANNA KARA – a Polish fashion brand. The main purpose of this study is to investigate the techniques used by the brand to influence customers. The main method was case study. In addition, surveys, observations, content analysis and case studies were used. The paper explains the basic concepts of brand theory and public relations, discusses the role of wedding dress in culture, the history of ANNA KARA brand. The methods used have also been explored in detail, which has examined the impact of the brand not only on consumer behavior, but also on contemporary culture.
ANNA KARA jest jedną z najpopularniejszych polskich firm oferujących suknie ślubne. Rosnąca sława marki, niewsparta działaniami marketingowymi jest swojego rodzaju fenomenem, dlatego podjęto próbę odnalezienia jego źródeł. Literaturę dotyczącą ślubów stanowią głównie prace dotyczące obrzędowości. Nie uwzględniają one jednak udziału rynku w jej przemianach. Niniejsza praca, której celem jest omówienie, w jaki sposób firma ANNA KARA zarządza wizerunkiem stworzonej przez siebie marki, uzupełnia tę lukę. Przyjęto założenie, że działania firmy wpływają nie tylko na rynek ślubny, ale również na kulturę i zachowania konsumentek, co pozwala umieścić ją w dyskursie zarządzania humanistycznego. Analiza zebranego materiału miała odpowiedzieć na następujące pytanie badawcze: w jaki sposób marka ANNA KARA wpływa na zachowania klientek? Do uzyskania odpowiedzi zastosowałam triangulację metod jakościowych i ilościowych: studium przypadku, obserwację uczestniczącą, analizę zawartości treści i ankiety. W pracy wyjaśniono podstawowe pojęcia z zakresu teorii marki i public relations, omówiono rolę sukni ślubnej w kulturze, historię marki ANNA KARA. Szczegółowo przedstawiono również zastosowane metody, dzięki którym udało się zbadać wpływ omawianej marki nie tylko na zachowania konsumentek, ale również na współczesną kulturę.