Tytuł pozycji:
Information obligations of the entrepreneur towards the consumer in distance contracts
- Tytuł:
-
Information obligations of the entrepreneur towards the consumer in distance contracts
Obowiązki informacyjne przedsiębiorcy wobec konsumenta w umowach zawartych na odległość
- Autorzy:
-
Mikulska, Patrycja
- Słowa kluczowe:
-
konsument, przedsiębiorca, przedkontraktowe obowiązki informacyjne, umowa zawarta na odległość, ustawa o prawach konsumenta, dyrektywa unijna w sprawie praw konsumenta.
Consumer, entrepreneur, pre-contractual information obligations, distance contract, Act on consumer rights, EU directive on consumer rights
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this work is to present the information obligations of the trader to the consumer in distance contracts. The analysis of the above topic will be based on the provisions of the Consumer Act. The reason for the adoption of this law was the adjustment of Polish law to the European requirements of consumer law and the implementation of the consumer rights directive. In connection with these changes, the Polish law unified and extended the catalog of information obligations of the entrepreneur in distance contracts. Therefore, the purpose of work alongside the characteristics of the entrepreneur's information obligations will be to answer the question whether the legislator has rightly extended this catalog of duties and whether it effectively provides effective protection to the consumer and brings him closer to the entrepreneur.
Celem pracy jest przedstawienie przedkontraktowych obowiązków informacyjnych przedsiębiorcy wobec konsumenta w umowach zawartych na odległość. Analiza powyższego tematu zostanie przeprowadzona w oparciu o przepisy ustawy o prawach konsumenta. Powodem uchwalenia tej ustawy było dostosowanie polskiego prawa do wymogów europejskich odnoszących się do prawa konsumenckiego oraz implementacja dyrektywy w sprawie praw konsumentów. W związku z tymi zmianami polska ustawa ujednoliciła i rozszerzyła katalog obowiązków informacyjnych przedsiębiorcy w umowach zawartych na odległość i umowach zawartych po za lokalem przedsiębiorstwa. Dlatego też, celem pracy obok charakterystyki obowiązków informacyjnych przedsiębiorcy, będzie odpowiedź na pytanie czy ustawodawca słusznie rozszerzył prawie trzy krotnie omawiany katalog obowiązków i czy rzeczywiście zapewnia on skuteczną ochronę konsumentowi i przybliża jego słabszą pozycję do przedsiębiorcy.