Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Promocja miast w ujęciu porównawczym na przykładzie Krakowa i Salamanki

Tytuł:
Promocja miast w ujęciu porównawczym na przykładzie Krakowa i Salamanki
City promotion on the example of Cracow and Salamanca
Autorzy:
Łoboda, Małgorzata
Słowa kluczowe:
promocja miast, marketing miast, marketing terytorialny, PR, Public Relations, social media, media społecznościowe, Kraków, Salamanka, atrakcyjność turystyczna
city promotion, city marketing, teritorial marketing, Public Relations, social media, Cracow, Salamanca, turist attractiveness
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Tematem pracy jest promocja miast na przykładzie Krakowa i Salamanki, miasta hiszpańskiego znajdującego się na podobnym poziomie atrakcyjności turystycznej w rankingu prowadzonym przez stronę internetową www.sightsmap.com. Jako że promocja miast w ogóle jest dziedziną bardzo rozległą, w mojej pracy skupię się jedynie na jej wirtualnej części.W pierwszym rozdziale przedstawiłam i opisałam krótko obszary wiedzy, które odnoszą się do poruszanego przeze mnie tematu. Za najważniejszy z nich uznałam marketing terytorialny. Oprócz wersji klasycznej, występuje on również w formie wirtualnej, którą to zajęłam się w niniejszej pracy. Poruszyłam też kwestię marketingu akademickiego, który jest niezwykle ważny ze względu na funkcje, jakie Uniwersytet Jagielloński oraz Universidad de Salamanca spełniają w promocji omawianych przeze mnie miast.Kolejnym niezwykle ważnym obszarem wiedzy przydatnej przy opisywaniu promocji miast jest ich Public Relations. Opisałam na czym on polega i jak powinien przejawiać się w mediach społecznościowych. W ostatnim podpunkcie porównałam go z marketingiem miast i ukazałam główne różnice pomiędzy nimi.Drugi rozdział poświęciłam opisom Krakowa i Salamanki. Przybliżyłam ich sylwetki, a także zanalizowałam ich atrakcyjność turystyczną z ostatnich lat.Trzeci rozdział podzieliłam na dwa podpunkty. Pierwszy z nich przedstawia analizę profili Krakowa i Salamanki w internecie. Odniosłam się w nim do oficjalnej strony internetowej miast, ich wizerunku w dwóch najpopularniejszych serwisach turystycznych – Booking.com i Trip Advisor, a także w mediach społecznościowych takich jak Facebook, Twitter i YouTube.Drugi podpunkt rozdziału trzeciego podsumowuje całość przeprowadzonych przeze mnie badań. Ukazuje podobieństwa i różnice w wirtualnej promocji Salamanki i Krakowa oraz systematyzuje wyciągnięte przeze mnie wnioski.Zakończenie ukazuje, do czego może się przydać wiedza zdobyta przeze mnie podczas pisania tej pracy, a także obszary, których jeszcze nie udało mi się zbadać, ale chciałabym zgłębić je w przyszłości.

The subject of my thesis is city promotion on the example of Cracow and Salamanca, a Spanish city located on a similar level of tourist attractiveness ranked by the website www.sightsmap.com. Since promotion of cities in general is a very broad field, in my work I focused only on its virtual part.In the first chapter, I briefly described the areas of knowledge that are related to the topic I am discussing. The most important of them is the territorial marketing. In addition to the classic version, it also has its virtual form, on which I focused in this work. I also addressed the issue of academic marketing, which is extremely important because of the functions that Jagiellonian University and University of Salamanca play in promoting mentioned cities.Another very important area of ​​expertise for describing the promotion of cities is their Public Relations. I described what it is and how it should be used in social media. In the last paragraph I compared it to city marketing and showed the main differences between them.The second chapter is devoted to descriptions of Cracow and Salamanca. I brought up their silhouettes/profiles and analyzed their tourist attractiveness in recent years.The third chapter is divided into two subsections. The first one presents an analysis of Cracow and Salamanca profiles on the Internet. I referred to the official websites of the cities, their image in two most popular tourist sites - Booking.com and Trip Advisor, as well as in social media such as Facebook, Twitter and YouTube.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies