Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kreowanie marki Krakowa jako ośrodka turystyki religijnej

Tytuł:
Kreowanie marki Krakowa jako ośrodka turystyki religijnej
Creation of the Cracow brand as a religious tourism center
Autorzy:
Urbańska, Ewelina
Słowa kluczowe:
CRACOW- LAGIEWNIKI- PILGRIMAGE- RELIGIOUS TOURISM
KRAKÓW- ŁAGIEWNIKI- PIELGRZYMOWANIE- TURYSTYKA RELIGIJNA
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The intention of this master’s thesis was analysis the Cracow brand as a potential religious tourism center. The author tried to verify that Cracow can become approved religious center both in Poland and in all the world, because the city is the world's most important center of religious cult of Divine Mercy. Particular attention was pointed out to the historical tradition of the city in terms of functioning as a pilgrimage destination. Moreover, the author emphasized importance meaning of the image of World Youth Day in Cracow in 2016. It was stated that measures should be taken to initiate cooperation between organizers of pilgrimages and tour operators in Cracow, aiming at creating a comprehensive product of religious tourism in Cracow. The analysis was performed using the case study method, the SWOT/TOWS method and the environmental scenario. The thesis was based on the study of literature of the subject and unpublished materials and also the author's own knowledge and experience.

Celem pracy było przeprowadzenie analizy marki Krakowa jako potencjalnego ośrodka rozwoju turystyki religijnej. Starano się zweryfikować, czy Kraków może stać się uznanym centrum religijnym zarówno w Polsce, jak i również na świecie. Bowiem Kraków stanowi najważniejsze światowe centrum kultu Miłosierdzia Bożego. Szczególną uwagę zwrócono na historyczną tradycję miasta w aspekcie funkcjonowania jako destynacji pielgrzymkowej. Ponadto podkreślono niebagatelne znaczenie wizerunkowe, jakie miała organizacja Światowych Dni Młodzieży w Krakowie w 2016 roku. Stwierdzono, iż należy podjąć działania zmierzające do zainicjowania współpracy między podmiotami organizującymi pielgrzymki, a przedsiębiorstwami oferującymi usługi turystyczne, dążąc do stworzenia kompleksowego produktu turystyki religijnej Krakowa. Analizę wykonano, posługując się metodą studium przypadku, metodą SWOT/TOWS oraz metodą scenariuszów stanów otoczenia. Praca powstała na podstawie studiów literatury przedmiotu i materiałów niepublikowanych oraz w oparciu o wiedzę i doświadczenie własne autorki.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies