Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Gender w reklamie: pragmatyczna i wizualna analiza wybranych przykładów

Tytuł:
Gender w reklamie: pragmatyczna i wizualna analiza wybranych przykładów
Advertising and Gender: a pragmatic and visual analysis of selected examples.
Autorzy:
Podsiadło, Yaryna
Słowa kluczowe:
reklama, gender, wizualna prezentacja, zasady konwersacyjne, maksymy, konsumpcjonizm
advertising, gender, the visuals, the meaning of composition, salience, framing, modality of representation, consumerism, maxims of cooperative principle
Język:
angielski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca przedstawia szczegółową analizę dwunastu reklam pod kątem prezentacji wizualnej, narzędzi językowych i różnic względem gender.W pierwszej części zostały wyjaśnione podstawowe pojęcia dotyczące odbioru i interpretacji reklamy, jako swoistego środku przekazu oraz postrzegania jej elementów jako zintegrowanej całości. Do celów analizy językowej zostały wprowadzone definicje zasad konwersacyjnych oraz maksym, a także ukazana została próba interpretacji ich zamierzonych naruszeń. W rozdziale poruszono również temat: jak zróżnicowana tożsamość kobiety i mężczyzny wpływa na konstruowanie reklamy.W drugiej części znajduje się praktyczna analiza wybranych przeze mnie reklam. Badanie oparte jest na aspektach omówionych w Rozdziale 1. Rozdział ten podzielony jest na dwie kategorie, z których każda zawiera przykładowe reklamy skierowane odpowiednio do kobiet i do mężczyzn. Obydwie te sekcje zawierają końcowe wnioski do moich własnych obserwacji.Oryginalne reklamy z wybranych publikacji drukowanych znajdują się w załączniku.

The thesis presents a detailed analysis of twelve advertisements in terms of visual composition, language tools and gender differences.The first part provides an explanation of basic concepts on reading and interpreting the advertisement as a message, and perceiving its elements as an integrated whole. For the purpose of language analysis, definitions of the maxims of cooperative principle, as well as the reasonable explanation of their intended violation, were introduced. The chapter introduces an insight into the topic: how genres like advertising get influenced by particular kinds of identity for women and men.The second part covers the practical analysis of the selected advertisements. The research is based on specific aspects discussed in Chapter 1. This chapter is divided into two categories with women-targeted and men-targeted exemplary advertisements respectively. Both sections result in concluding remarks after my accurate examination. The original advertisements taken from printed publications are to be found in Appendix.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies