Tytuł pozycji:
Hejt w dobie pozornej anonimowości. Casus Filipa Chajzera i Jarosława Kuźniara na portalu pudelek.pl
- Tytuł:
-
Hejt w dobie pozornej anonimowości. Casus Filipa Chajzera i Jarosława Kuźniara na portalu pudelek.pl
Hate in the time of apparent anonymity. The case of Filip Chajzer and Jaroslaw Kuźniar on pudelek.pl
- Autorzy:
-
Fryda, Anna
- Słowa kluczowe:
-
Hate, anonymity, Filip Chajzer, Jaroslaw Kuźniar, netizen, tabloidisation of the media, gossip portals
Hejt, anonimowość, Filip Chajzer, Jarosław Kuźniar, netykieta, tabloidyzacja mediów, portale plotkarskie
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The following work is about the hate on the Internet. There are theories and concepts that are directly related to this topic: network communication, image, apparent anonymity and tabloidisation of the media. In order to deepen the analysis of the phenomenon which is hate at the work carried out under articles appearing on the portal pudelek.pl. The characters of these articles were journalists who are particularly associated with hate: Filip Chajzer and Jarosław Kuźniar. Research shows that hate is a especially visible in gossip website, and his strength is dependent on the created image of public figures.
Niniejsza praca dotyczy problemu jakim jest hejt w sieci. Zostały w niej przedstawione teorie oraz pojęcia, które bezpośrednio są powiązane z tą tematyką: komunikacja w sieci, wizerunek, pozorna anonimowość, jak i tabloidyzacja mediów. Aby pogłębić analizę zjawiska jakim jest hejt autorka pracy przeprowadziła badania pod sześcioma artykułami pojawiającymi się na portalu pudelek.pl. Bohaterami tych artykułów byli dziennikarze, którzy szczególnie kojarzeni są z hejtem: Filip Chajzer oraz Jarosław Kuźniar. Wyniki badań wykazały, że hejt jest zjawiskiem szczególnie widocznym na portalach plotkarskich, a jego siła jest zależna od wykreowanego wizerunku.