Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Street art as a form of promotion of Cracow

Tytuł:
Street art as a form of promotion of Cracow
Street art jako forma promocji miasta Krakowa
Autorzy:
Miroń, Magdalena
Słowa kluczowe:
street art, sztuka uliczna, marketing terytorialny, instrumenty promocji miasta, Kraków
street art, territorial marketing, methods of city promotion, Cracow,
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The subject of this paper is the phenomenon of street art, now known as "street art". Under this term I understand art that takes place in public urban space, in particular legally performed. Among the many examples of art in the street art genre, I focused mainly on murals.In this work I try to investigate the state of Krakow street art in the context of the methods of city promotion. I presume the existence of a great potential in the street art of Krakow, as a possible instrument of city promotion. So I am hypothesizing that the development and popularization of legal street art in Cracow has a positive impact on the promotion of the city. In order to verify this hypothesis, the most famous legal works of street art in Cracow are presented, as well as the institutions, organizations and the environment that are active around this phenomenon.

Przedmiotem niniejszej pracy jest zjawisko sztuki ulicznej, określanej współcześnie jako „street art”. Pod pojęciem powyższego hasła rozumiem sztukę mającą miejsce w publicznej przestrzeni miejskiej, w szczególności wykonywanej legalnie. Spośród licznych przykładów sztuki zawierającej się w gatunku street artu, w pracy skupiłam się głównie na muralach. Wybór ten spowodowany jest dużą rozpoznawalnością oraz świadomością społeczeństwa, jeśli chodzi o tego rodzaju dzieła. Ponadto, ze względu na cechy charakterystyczne murali, takie jak zajmowana duża powierzchnia, są najbardziej spektakularnymi dziełami sztuki ulicznej. W pracy tej podejmuję próbę zbadania stanu krakowskiego street artu w kontekście metod promocji miasta. Zakładam istnienie dużego potencjału tkwiącego w krakowskiej sztuce ulicznej, jako możliwego instrumentu promocji miasta. Stawiam więc hipotezę, że rozwój i popularyzacja legalnego street artu w Krakowie wpływa obecnie pozytywnie na promocję miasta. W celu weryfikacji powyższej hipotezy przedstawione zostały najbardziej znane legalne dzieła z gatunku street art w Krakowie oraz instytucje, organizacje oraz środowiska działające wokół tego zjawiska. Przeprowadzone zostały także badania ilościowe (sondaż internetowy) oraz jakościowe (wywiady pogłębione z ekspertami), a także analiza mediów społecznościowych powiązanych z krakowskim street artem.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies