Tytuł pozycji:
Związek inteligencji emocjonalnej z osobowością na przykładzie grupy zawodowej nauczycieli
The purpose of the thesis was to examine the concatenation between emotional intelligence and teacher personality. The exploration involved 70 primary and secondary school teachers (including 51 women and 19 men). Two measurement tools were used: INTE Emotional Intelligence Questionnaire by N. S. Schutte and coauthors also NEO-FFI Questionnaire created by P. T. Coste and R.R. McCraea. The research sample was heterogeneous in terms of personality traits. In addition, the study showed a positive association of emotional intelligence with personality in particular the two dimensions, conscientiousness and conscientiousness.
Celem pracy było sprawdzenie związku między inteligencją emocjonalną a osobowością w grupie zawodowej nauczycieli. Badaniu poddano 70 nauczycieli Szkół Podstawowych i Gimnazjów (w tym 51 kobiet i 19 mężczyzn). Zastosowano dwa narzędzia pomiarowe: Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej INTE w opracowaniu N. S. Schutte i współautorów oraz Kwestionariusz NEO- FFI wg koncepcji P. T. Costy i R.R McCrae. Próba badawcza okazała się niejednorodna pod względem cech osobowościowych. Ponadto, badania wykazały dodatni związek inteligencji emocjonalnej z osobowością, a w szczególności z dwoma jej wymiarami, sumiennością oraz ugodowością.