Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Identyfikacja występowania stereotypu kobiety jako obiektu seksualnego w reklamie oraz badanie jego wpływu na postrzeganie produktu.

Tytuł:
Identyfikacja występowania stereotypu kobiety jako obiektu seksualnego w reklamie oraz badanie jego wpływu na postrzeganie produktu.
Identification of the prevalence of a stereotype of a woman as a sexual object in an advertisement and examination of its impact on the perception of a product.
Autorzy:
Sawicki, Jan
Słowa kluczowe:
marketing - postrzeganie produktu - reklama
advertisement - marketing - perception of the product
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy tej zostały omówione zagadnienia dotyczące występowania stereotypu kobiety jako obiektu seksualnego w reklamie oraz jego wpływu na postrzeganie produktu. Praca powstała w oparciu o analizę literatury przedmiotu, w tym publikacje naukowe oraz artykuły. Celem pracy było udzielenie odpowiedzi na pytania badawcze dotyczące wykorzystania wizerunku kobiety jako obiektu seksualnego w reklamie. Problemy badawcze zostały zweryfikowane poprzez zastosowanie metody ilościowej w postaci kwestionariusza ankietowego. Zebrane odpowiedzi respondentów, a dokładniej studentów krakowskich uczelni, przyczyniły się do weryfikacji hipotez, zakładających między innymi, że skąpo ubrana kobieta występująca w reklamie sprawia, że jest ona bardziej atrakcyjna dla mężczyzn oraz potwierdziły fakt występowania stereotypu kobiety jako obiektu seksualnego w reklamie.Na podstawie odpowiedzi respondentów wywnioskowano, że skąpo ubrana kobieta w reklamie wywiera duży wpływ na postrzeganie produktu i choć u mężczyzn w wielu przypadkach zwiększa zainteresowanie produktem, u większości konsumentów przynosi odwrotny efekt.

This thesis discusses the problem of the prevalence of the stereotype of a woman as a sexual object in advertising and its impact on the perception of a product.The thesis was based on an analysis of secondary sources, including scientific publications and articles. The aim of the thesis was to answer the research questions regarding the use of the image of a woman as a sexual object in advertising. Research problems have been verified by using a quantitative method in the form of a questionnaire. The collected answers of the respondents, and more specifically the students of Krakow's universities, contributed to proving the hypotheses that, among other things, the presence of a scantily dressed woman in an advertisement made the advertisement more attractive to men and confirmed the fact of the prevalence of the stereotype of a woman as a sexual object in advertising.  Based on the respondents' answers, it was concluded that the presence of a scantily dressed woman in an advertisement has a strong influence on the perception of the product, and although in the case of many men it increases their interest in the product, for most consumers it has the opposite effect.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies