Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

INTERNACJONALIZACJA MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW

The aim of this thesis is to analyse the phenomenon of internationalisation in the SME sector – from its causes and objectives to its later forms. A basic approach of the theory of internationalisation in the form of the theory of international trade, further models and theories of the internationalisation of the small and medium-sized enterprise sector is presented in the first, theoretical part of the paper. The second chapter describes the meaning of internationalisation in the SME sector, using the example of the Polish economy, including the causes, opportunities, threats and constraints of internationalisation for SMEs. The third chapter presents analysed predispositions of SMEs for internationalisation as well as forms of internalisation themselves. The thesis is based on the analysis of critical scientific literature. The results of this thesis confirm the great importance of export and import in the SME sector as one of the forms of the internationalisation of enterprises.

Niniejsza praca, ma na celu analizę fenomenu internacjonalizacji w sektorze MŚP, od jej przyczyn, celów do jej późniejszych form. Początki teorii internacjonalizacji w formie teorii handlu międzynarodowego pojawiły się w dalszych modelach i teoriach umiędzynarodowienia sektora małych, średnich przedsiębiorstw i zostały przedstawione w pierwszej, teoretycznej części pracy. W rozdziale drugim zostało opisane znaczenie internacjonalizacji w sektorze MŚP, na przykładzie polskiej gospodarki, wraz z przyczynami, szansami, zagrożeniami oraz barierami internacjonalizacji dla MŚP. Trzeci rozdział przedstawia przeanalizowane, zarówno predyspozycji MŚP do internacjonalizacji, jak i samych form internacjonalizacji. Praca opiera się analizie krytycznej literatury naukowej. Wyniki wypracowane w pracy, potwierdzają duże znaczenie eksportu i importu w sektorze MŚP, stanowią one jedną z kluczowych form internacjonalizacji przedsiębiorstw.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies