Tytuł pozycji:
Non-anonymous Church Concertos for Five Voices abd Instruments from the BJ 5272 Collection
- Tytuł:
-
Non-anonymous Church Concertos for Five Voices abd Instruments from the BJ 5272 Collection
Nieanonimowe koncerty kościelne na pięć głosów wokalnych z towarzyszeniem instrumentów ze zbioru BJ 5272
- Autorzy:
-
Łętowska-Tworek, Ewa
- Słowa kluczowe:
-
church concerto, baroque concerto, concert technique, Charśnicki, Czesari, Gorczycki, Kreczmer, Podolski, Różycki, Szarzyński
koncert kościelny, koncert barokowy, technika koncertująca, Charśnicki, Czesari, Gorczycki, Kreczmer, Podolski, Różycki, Szarzyński
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Main subject of the master's dissertation are eight non-anonymous church concertos for five voices with instruments from the BJ 5272 collection from the second half of seventeenth century. In thesis there is description of source, sketch of history of church concerto and biographies of composers. The analysis of compositions includes all the elements of the work of music. Based on the source, six of these concertos has been written using the modern notation. The dissertation is considering also the issue, who is the composer of the concerto "Fidelis servus et prudens".
Przedmiotem pracy jest osiem koncertów kościelnych przeznaczonych na pięć głosów wokalnych z towarzyszeniem instrumentów, wiadomego autorstwa, z rękopisu BJ 5272 z drugiej połowy siedemnastego wieku. W pracy znajduje się opis źródła, zarys historii koncertu kościelnego oraz sylwetki kompozytorów. Utwory poddane są analizie obejmującej wszystkie elementy dzieła muzycznego. W oparciu o źródło, sześć z omawianych koncertów zapisano współczesną notacją oraz poddano analizie źródłowo-krytycznej. Poruszono również problem autorstwa koncertu "Fidelis servus et prudens".